11.6.2012

Hiljaisuutta

Kuten varmaan olettekin huomanneet, olen pitänyt taas hieman hiljaiseloa. Oon nukkunut edelleenkin tosi huonosti ja nyt syynä on flunssan lisäksi koko ajan paheneva närästys. Viimeiset yöt olen kituutellut muutaman tunnin unilla, jotka koostuvat 10-30min. pätkistä, ei oo herkkua ei. Kävin tänään lääkärissäkin ja sain kuulla tosi lohduttavia uutisia, mulle ei voi määrätä mitään tehokkaampia lääkkeitä, koska yllätys yllätys, ne on kielletty raskaana olevilta! Kyllähän mä saan unen päästä kiinni ja närästyslääkkeetkin auttaa, mutta apu on hetkellistä. Hetken torkuttuani herään siihen, että kauniisti sanottuna on yrjöt kurkussa. Mua pelottaa mennä nukkumaan, koska tiiän, että joudun taas hetken päästä heräämään hirveeseen oloon. Herätessäni närästys on niin voimakasta, että pomppaan ylös ja kiskon Rennietä sen minkä ehdin - välillä se auttaa ja välillä ei. Voi luoja, jos tää raskaus menee vielä pari viikkoa yli lasketun ajan!

Kävin tänään neuvolassakin, koska soittelin sinne ensin juurikin tuon närästyksen takia ja myös sen takia, ettei meidän pikkuneiti oo liikuskellu kovinkaan paljoa mahassa koko päivänä. Terkka kehoitti sitten käymään iltapäivästä, jos ei liikkeitä rupee tuntumaan normaaliin tahtiin. Kipaisin puoli neljän aikaan neuvolaan ja kuunneltiin sydänäänet, varsin nätisti sydän jumputti ja kaikki oli kunnossa. Terkka tökki mahaa ja silloin sydänäänet nousi hetkeksi, kunnes palasivat jälleen normaaleiksi. Onneksi oli siis aiheeton huoli, terkka veikkaili että tyttö on ollut tänään vaan vähän unisempi tapaus. Illalla on edelleenkin ollut normaalia hiljaisempaa, toivottavasti huomenna neiti virkistyisi. Närästykseen ei löytynyt oikein mitään keinoa, mutta terkka lupasi tiedustella asiaa myös lääkäriltä, joka on paikalla keskiviikkona. Tuo meidän terkka on kyllä ihana tapaus!<3 Yrittää aina löytää keinot ongelmiin, kuuntelee, neuvoo ja esimerkiks tänäänkin se otti mut käymään siellä, vaikka seuraava käynti olis ollu vasta parin viikon päästä.

Mä toivon, että tohon närästykseen löytyis jokin kikkakolmonen, koska alan olemaan aikalailla tööt-kunnossa. Tää päivä on menny ihan sumussa, oon ollu suoraan sanoen aika pihalla koko ajan. Jospa tää tästä alkais helpottamaan ja ei tarviis tännekkään koko aikaa jurnuttaa ja valittaa :) Niin pitkään, kun mun energiatasot on näin matalalla, viettää blogikin luultavasti vähän hiljaisempaa kautta. Pahoitteluni!

6 kommenttia:

  1. Mulla on maito toiminu närästykseen sen verran, että pystyn nukahtamaan hetkeks jos oikeen rajuks yltyy. Rennietäkin ostin, tosin närästys pelästyi enkä ole vielä päässyt sen tehoa todistamaan.. Mutta maito on ainakin vähän ja hetkellisesti tuonut helpotusta yön ikävimpinä tunteina, vaikka en maidosta niin tykkääkkään. :) Tsemppiä sulle ja onneks ei ole enää ihan hirmuisesti aikaa meillä kummallakaan odottelua, toivottavasti tilaus on menny perille ja vauvat pienet syntyis jo heinäkuun alusta :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon kokeillu kaikki lääkkeet ja vanahan kansan vippaskonstit, silti ei oo oikein mistään apua. Neuvolan terkkakin kysyi apua muilta työntekijöiltä ja kaikki mietti päänsä puhki, et mikä mua vois auttaa. Viime yönä heräsin vaan muutaman kerran närästykseen, joten toivotaan että tää alkaa helpottamaan! Toivottavasti vauva alkais pian laskeutumaan, niin sais hieman tilaa tohon ylös, jolloin närästyskin saattais helpottaa :) Sun kannattaa oikeesti olla tooooosi onnellinen siitä, ettet oo joutunu kovin pahasta närästyksestä kärsimään :)

      Poista
    2. No se oli paha tossa joku aika sitten vielä, mut tyyppi on laskeutunu sen verran et ilmeisesti sen takia helpottanu :) Toivotaan et sullaki pian, koska toi on aika tosi epämukava vaiva.. Mutta tosiaan ihme juttu, kun ei mikään auta sulla.. No laskeutumista odottelet, toivotaan et kävis pian :)

      Poista
    3. No mutta on tässä jotain positiivistakin; tuskin tää ainakaan pahemmaks voi enää mennä! :D Laskeutumista odotellessa, ku jaksais vielä jonkun viikon kärvistellä :)

      Poista
  2. Hei tuosta närästyksestä. Mulla terkka kysyi että pärjäänkö Renniellä ja sanoi että jos en niin on tehokkaampaakin lääkettä mutta se on reseptillä. Kysyi haluanko lääkärin kirjoittavan sitä. Sanoin että yritän toistaiseksi selvitä Renniellä. En muista tuon toisen lääkkeen nimeä.. Mutta siis pitäisi olla jotain tehokkaampaakin tarjolla. Myöa gefilus-piimä on mulla välillä helpottanu oloa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kans vähän ihmettelin sitä, että enkö saa mitään tehokkaampaa. Oon saanu sellasen käsityksen, että reseptillä saa vahvempia närästyslääkkeitä, mutta lääkäri määräs mulle vaan Gavisconin purutabtetteja, joita saa ihan ilman reseptiäkin. Nii ja lekuri vielä nimenomaan sano, että ei oo olemassa mitään vahvempia, mitä raskaana oleva sais syödä :o Huomenna ajattelin soitella neuvolaan, kun siellä on lääkäri paikalla, jospa se tietäis vähän paremmin...

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!