6.6.2012

Neuvolakuulumisia!

Täällä ollaan, jälleen linjoilla! Olo ei vieläkään oo mikään kovin kummonen ja voin kertoo, että oon nukkunu viime yön vähintäänkin huonosti ja katkonaisesti, mutta jos sitä ens yönä sitten sais nukuttua vähän paremmin. Mä oon tosi väsynyt, jos en saa nukuttua yötä suunnilleen yhdessä pätkässä. No sehän ei oo tässä viime aikoina onnistunut, mutta onpahan hyvää harjoitusta tulevaa vauva-aikaa ajatellen :)



Eilen tosiaan oli jälleen vuorossa neuvola ja kaikki oli hyvin, juuri niin kuin pitääkin. Keskusteltiin terkan kanssa tuosta mun selästä ja sillehän ei nyt raskausaikana voi oikein mitään tehdä. Panadolit ei mulla auta, joten pitänee kokeilla Panacodia ja olla sitten ilman, jos siitäkään ei oo mitään hyötyä. No mutta onneks tässä ei ois enää montaa viikkoo! Verenpaineet oli taas hiukan koholla, mutta niinhän ne on joka kerta, mä oon tällanen jännittäjä :D Edellisellä kerralla paineet oli jotain 140/95, joten mittailin sitten verenpainetta kotona ja lukemat oli 100-106/65. Paineet on siis oikeasti ihannelukemissa ja neuvolassa mitatuista ei kannata välittää :) Paino oli noussut +200g/viikko, yhteensä paino noussut nyt 6kg, joten edelleenkin varsin maltillisissa lukemissa. Sf-mitta oli ensimmäisellä mittauksella 30-30,5cm, kun neiti oli linnoittautunut mahan vasemmalle puolelle ja oikeen pullisteli siellä! Toisella mittauksella sf-mitta olikin sitten 29cm, viimeksi muistaakseni 27cm. Hemoglobiini on lähtenyt vähän kerrallaan nousuun ja se oli tällä kertaa 115, viimeks luku oli 112. Terkka totes, että hemoglobiini nousee hyyyyvin hitaasti, mutta varmasti :)



Tänään saatiin kotiutettua vihdoinkin siskolta meidän kummitytön entinen pinnasänky ja hoitotaso, johan niitä onkin odotettu! Pinnasänkyyn ei oo vielä patjaa, koska sisko haluaa pestä sen meille valmiiksi, se on siis tulossa hiukan myöhemmin. Vähän ketuttaa, ku ei sitä patjaa vielä saatu, koska mun pesänrakennusvimma on nyt pahimmillaan ja haluaisin saada pinnikseen jo petivaatteetki! Miika vänisi siitä, että joudutaan jo nyt luopumaan makkarissa olevasta telkkarista sen takia, että saadaan sinne pinnasänky ja hoitotaso mahdutettua. Todellisuudessahan Miika ei muutenkaan oikeastaan ikinä kato makkarin telkkaria, koska sinne ei oo vedetty olkkarista antennipiuhaa. Sillä telkkarilla voi siis kahtoa vaan leffoja joko dvd-soittimesta tai tikulta - tais siis olla ihan periaatteen takia protestointia :D Onneks kyseessä on kuitenkin vaan väliaikaisratkaisu, koska marraskuun lopussa saadaan sitten meille ja neidille omat huoneet. Tuo makkari on kyllä nyt ihan järkyttävän ahdas, mutta pääasia kai on se, että siellä mahdutaan nukkumaan. Marraskuun loppua odotellessa!



2 kommenttia:

  1. Kivan näköne toi teidän pinnasänky! :) Toi on tylsää, ettei selkäkivuille oikeen minkään voi ja mulla on kans ne kivut aika hurjia välillä. Täytyy vaan toivoa, että alkais helpottaa, kun saa ipanan ulos tuolta mahasta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä tykkään kans tosi paljon tosta pinniksestä ja hoitotasosta, kumpikin taitaa olla Brion Two-sarjaa. Uutenahan noi on tosi kalliita, mutta onneks kummityttö oli just valmis luopumaan noista ja sisko halus antaa ne ilmaiseks meille :) Mä toivon kans tosiaan, että selkäkivut helpottais synnytyksen myötä, mutta tuskin selkä tykkää kovin paljoa ipanapan nostelustakaan...

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!