21.10.2012

Islanninhevosia

Äiti oli tällä viikolla lomalla ja sen takia minäkin sain vähän muutakin tekemistä, kun istua vaan Islan kanssa kotona. Perjantaina vietiin Isla aamupäivästä kummitädilleen hoitoon ja sen jälkeen suuntasimme Tervon ja Vesannon rajamaille, jossa pyörii sellainen paikka, kun Rytsyretket. Kyseessä on yritys, joka järjestää eri mittaisia islanninhevosvaelluksia. Olemme käyneet useamman kerran samassa paikassa issikkavaelluksella, minä tosin en pitkilleen raskaudesta johtuen. Äiti lupasi mulle jo kesällä synttärilahjaksi tän reissun ja vihdoinkin sattui sellainen sauma, että päästiin lähtemään arkena :)



Vaikka mä olen ollut synnytyksen jälkeen vain kerran aiemmin hevosen selässä, ei ne taidot oo mihinkään hävinneet. Hieman ehkä ruosteessa, mutta tallessa! Mä sain alleni uuden tuttavuuden, Brellan. Varsin näpäkkä ratsu ja vauhtia löytyi - muut jäivät kaus taakse kun vähän kiihdyteltiin ;)

Reissu kesti kaksi tuntia ja ryhmässä oli Susanna-vetäjän lisäksi minä, äiti ja kaksi muuta ratsastajaa, joita emme tunteneet. Kyllä se parituntinen vierähti vaan taas niin nopeasti! 

Brella vasemmalla :) 

Kuvat ei oo laadultaan parhaimmasta päästä, pikaisesti vain muutaman näpsäisin. Ilmakin oli tosi ankee ja harmaa, mutta onneks ei satanut reissun aikana! Kuopiosta kun lähdettiin liikkeelle, satoi hieman. Sade kuitenkin onneksi lakkasi ja alkoi uudelleen, kun oltiin jo kotiin päin menossa. Loistava ajoitus siis :)


2 kommenttia:

  1. Oi, issikat on IHANIA ! :) Itse en ole muilla heposilla moneen vuoteen mennytkään. Nyt on ollut valitettava vuoden tauko ratsastamisessa kun ennen kävin kerran kuussa tai kahessa erimittaisilla issikkavaelluksilla.

    Kiva, että oot päässyt rentoutumaan. =]

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Issikat on kyllä loistavia! Mä oon muistaakseni kolmena vuonna käyny vaelluksilla, yleensä 1-3 kertaa vuodessa. On se vaan niin erilaista, kuin tuntihevosilla kentän kiertäminen :) Ja tossa hommassa oikeesti rentoutuu kunnolla, kun kukaan ei vaadi tekemään tiettyjä juttuja, voit vaan istua kyydissä ja ihailla maisemia :)

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!