24.10.2012

Supermutsi kokkaa

Mulla oli tänään supermutsi-fiilis ja sille on syykin, mä nimittäin intouduin leipomaan keskiviikon kunniaksi! Tai no ehkä syynä oli pikemminkin tylsyys ja ulkona vallitseva surkea sää, mä en nimittäin kovinkaan helposti innostu leipomaan. Leipominen sinänsä on ihan mukavaa, mutta kuka vois siivota ne sotkut? Mä olin joskus yläasteella tosi innokas leipuri, mutta sitten se innostus laski ku lehmän häntä ja nykyään mä en kovin helposti näppejäni jauhopussiin laita.

Tänään valitsin loistavan päivän leipomiselle, sillä Isla känisi koko ajan ja vaati jatkuvasti huomiota ja viihdyttämistä, yksin oleminen oli ihan tyhmää. Niinpä tilanteessa piti hieman soveltaa ja sämpylätkin valmistuivat leivinalustalla lattialla, Isla seurasi puuhaa tarkkaavaisesti lattialla. Mä en ole tehny sämpylöitä moneen vuoteen ja syykin muistui mieleeni. Se taikina tarttuu joka paikkaan ja usko meinaa loppua siinä vaiheessa, kun taikinaa on näpeissä enemmän kuin kulhossa. Siitäkin tosin selvittiin ja sämpylöistä tuli isoja ja maistui jopa perheen miehellekin.





Koska olin saanut kerrankin supermutsi-vaihteen silmään, en suostunut tyytymään pelkästään sämpylöihin. Päätin tehdä vielä mokkapaloja, mutta enpä muistanut, että allekirjoittanut oli keittänyt kaikki meidän kananmunat. Miikalle viestiä, että viittiskö se tuua kananmunia töistä tullessaan ja sillä aikaa väkersin kinkkukiusauksen. Tollaisesta ruuanlaitosta mä tykkään, naurettavan helppoa! Sen kuin tyrkkäät ainekset astiaan sekaisin, maustat mieles mukaan ja laitat uuniin, jopa Miikakin osaa! ;) Pääsin leipomaan niitä mokkapalojakin sitten, kun Miika tuli kotiin ja onneks niitä ei kovin usein tehdä. Kyllä ne on vaan niin petollisen hyviä (ja äklömakeita!), että osa on pakko pelastaa heti valmistuksen jälkeen pakkaseen, jottei kaikki menisi kerralla. Minä luulin olevani perso herkuille, mutta en voinu kahtoo ku monttu auki, mitenkä mokkapalat uppos perheen miespuoliseen yksilöön.

Tällaista tänään, huomenna laiskottelen!

P.S. Leipominen oli kivaa, mut keittiö on hävityksen jäljiltä. Ei joku viittis tulla siivoomaan? Pliis?



2 kommenttia:

  1. mikael voi tulla tiskaamaan ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hö, Miika ehti jo! Ehkä mun pitää leipoo jotain lisää, niin löytyy Miksullekki hommia ;)

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!