25.4.2013

34+0!


Nää kuvat ois ihan kiva saada otettua heti aamulla, pitkän päivän jälkeen sitä näyttää väsyneeltä ja reissussa rähjääntyneeltä. Mut sitähän mä olinkin, kun viiletin tukka putkella taas menemään paikasta toiseen ;) 

Jälleen yksi viikko takana, jokunen vielä edessä. Mä olen muutaman viime päivän aikana miettinyt, että vaikka tunnenkin oloni vanhaksi ja raihnaiseksi monta kertaa päivässä, on tämä raskaus sujunut jotenkin helpommin edelliseen verrattuna, vaikka olenkin nyt varmasti paljon kipeämpi verrattuna Islan odotusaikaan. Islaa odottaessahan mulla ei ollut tietoakaan liitoskivuista, repivästä kivusta mahan alaosassa ja muutenkaan olo ei ollut kovinkaan paha (pois lukien närästys), kun taas tämä raskaus on ollut ihan edellisen vastakohta. Silti olen tällä hetkellä olotilaani tyytyväisempi, kuin vuosi sitten. Johtuiskohan se siitä, että ei kerkeä niin paljoa tuskastelemaan viikkojen hidasta kulumista ja kaikkia vaivoja, kun on tuo yksi natiainen hoidettavana? :) 


Mä olen aina toisinaan miettinyt, että onpas tämä maha pieni ja toisinaan olen tuskaillut, että miks se on jo noin iso? Tiedän, olen tuuliviiri, kuten myös aika moni muukin odottaja. Eilen kaivoin esille neuvolakorttini Islan odotusajalta ja sf-mitta on kulkenut kummassakin raskaudessa melkein samaa tahtia. Alla mittoja kummastakin raskaudesta, Isla tietysti punaisella ja pikkujäbä sinisellä.

rv. 18+4: 16,0cm // rv. 18+6: 15,5cm
rv. 23+3: 21,0cm // rv. 22+1: 17,0cm
rv. 30+2: 26,0cm // rv. 29+5: 25,5cm
rv. 32+2: 27,0cm // rv. 31+5: 27,0cm
rv. 34+1: 29,0cm // rv. 33+6: 28,5cm

Muutenkin nämä kaksi raskautta ovat olleet samankaltaisia monelta osin, toki poikkeuksiakin löytyy. Neuvolakortin mukaan Isla viihtyi jo ainakin paria kuukautta ennen synnytystä raivotarjonnassa, myöskin poju on majaillut neuvolakortin mukaan pää alaspäin jo maaliskuun alusta lähtien. Toki kyllähän sitä vielä maaliskuussa kääntyiltiin jonkin verran ympäri, mutta nyt pikkujäbä on pysytellyt pää alaspäin jo useamman viikon :) 

Eilen tosiaan käväistiin Islan kanssa neuvolassa ja masutyypillä oli kaikki vallan hyvin! Sykkeet oli keskimäärin 145 ja ne onkin ollut aina neuvolassa luokkaa 145-150. Verenpaineet oli mulla myöskin samaa luokkaa, kun aiemmin (115/83), joskin vasta kolmannella mittauskerralla. Asiaan tosin vaikutti luultavasti se, että ulkona satoi vettä ja mulla ei ollu sateenvarjoa = kävelin suht ripeällä tahdilla neuvolaan rattaita työntäen.

Ei nyt jotenkin oikein onnistu tämä kirjoittaminen tähän aikaan illasta, joten palaillaan! Hih, poitsu hikkailee mahassa tälläkin hetkellä, tuleekohan yhtä kova hikottelija, kun isosiskostaan? :)


2 kommenttia:

  1. Haha, taas raitapaita päällä. ;)

    -Riikka

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mut huppari onkin vähän harvinaisempi näky :D

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!