22.4.2013

Kahvivieraita ja herkkuähkyä

Kuten eilen lupasinkin, tänään on vuorossa hieman eilisen ähkykuulumisia! Saatiin eilen vieraita hieman kauempaa, sillä mun mummu ja pappa tuli käymään Kempeleestä asti ja lisäks paikalla oli kahvittelemassa sisko kera miehen ja lapsen, mun porukat sekä tietysti minä, Miika ja Isla. Vaikka meitä ei ollutkaan paikalla kymmentä ihmistä enempää, oli tunnelma varsin tiivis kun kaikki yrittivät sompailla olohuoneen ja keittiön väliä kukin vuorollaan ja parhaimmillaan keittiössäkin oli yli puolet porukasta. Tää kolmio on vallan passeli meidän perheelle, mutta ei täällä kyllä mitään sukulaiskekkereitä tulla ikinä järjestämään, sen verran vähän tuota tilaa loppujen lopuks on. Pikkuveikan ristiäisetkin pidetään luultavasti taas Miikan porukoilla, ihan niin kuin Islankin ristiäiset, koska siellä sitä tilaa on aika paljon enemmän kuin täällä.

Mummu ja pappa tuli käymään Kuopiossa mun serkun ristiäisissä ja halusivat sitten samalla reissulla nähdä Aamua ja Islaakin, edellisestä kerrasta kun oli jo hyvä tovi aikaa. Viimeksi ollaan oltu tällä porukalla samassa paikassa samaan aikaan viime kesänä, kun oli Islan ristiäiset. Sain tietää mummun ja papan tulosta perjantai-iltana, joten meinasin ottaa pienen pientä stressiä kahvittelusta ja tarjoiluista, mä kun en ole mikään Leipuri Hiiva. Onneksi äiti lupas tuoda omenapiirakkaa, pikkuleipiä ja pitsaa mukanaan, joten mun kontolleni jäi vain kahvin keittäminen ja tarjottavien esille laitto. Varsin simppeliä siis ja tällaisesta järjestelystä mä tykkään, en nimittäin oo yhtään sellaista ihmistyyppiä, joka tykkäis suunnitella ja järkätä minkään näköisiä kahvitteluja/juhlia.



Isla kerkesi onneks nukkua ihan hyvät päikkärit just ennen kahvivieraiden saapumista, joten likka jaksoi olla hyvällä tuulella suurimman osan ajasta, mitä nyt välillä piti esitellä, että kyllä sitä omaakin tahtoa löytyy. Vaikka Isla on nähnyt mummun vaan kerran aiemmin ja sekin oli viime kesänä ristiäisissä, niin hetken tutkailtuaan neiti konttas rohkeasti isomummun jalkaa vasten ja tahtoi syliin, rohkea likka. Onneks Isla ei muutenkaan tunnu vierastavan oikeastaan ketään, vaan on hetken tutkailujen jälkeen kaikkien kaveri, olipa kyseessä sitten vanha tai uusi tuttavuus. Toki vierastaminen voi tulla (ja luultavasti tuleekin) kuvioihin myöhemmin, mutta nyt mä oon aika tyytyvänen siihen, että meillä ollaan kaikkien kavereita ja kierretään mielellään sylistä syliin!

Kuten saatoin mainitakin, pientä ähkyä meinas pukata eilen illalla, kun olin syönyt miljoona muutaman palan omenapiirakkaa, pitsaa ja vielä pikkuleipiä kyytipojaks. En vaan voi vastustaa äidin tekemää omenapiirakkaa, koska se on ihan tajuttoman hyvää varsinkin vaniljakastikkeen kanssa! Mun on ehkä pakko laittaa loput omenapiirakat pakkaseen odottelemaan keskiviikkoa, jotta Sinillekin jäis jotain ;) Miika tosin meni jo syömään melkein kaikki pikkuleivät, siltä pitää piilottaa kaikki herkut!

Pitsat tosi kauniisti esillä! Onneks noi maistui sen verran hyvin vieraille, että mun ja 
Miikan tuhottavaks jäi vaan muutama palanen vieraiden lähdettyä ;) 

Isla sai mummulta ja papalta tollasen leppäkerttupehmon, 
jonka selästä heijastuu pimeessä tähtikuvio kattoon :)

6 kommenttia:

  1. ai kamala että rupes tekee mieli hirmuisesti oman äitin tekemää omppupiirakkaa!:D melko samalta näyttää tuo piirakka nimittäin ku meillä äitin tekemä!:) oon seurannu sun blogias jo pitkään mutta nyt vasta tajusin että asut kuopiossa(itse asun vuorelassa, muutettiin kuopiosta lähemmäks äitiä):)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miks äidit osaa leipoa kaikkea hyvää? En mä vaan osaa, joten pitäis ehkä tsempata asian suhteen, jotta Islakin voi sitten joskus sanoo et äidin tekemä omenapiirakka on parasta :D Luultavasti se sanoo kuitenkin, että mummon tekemä omppupiirakka on parasta! Kivaa, kun kävit kommentoimassa!

      Poista
  2. Vastaukset
    1. Munkin mielestä se on tosi kiva! Cult Designin tuotantoa :)

      Poista
  3. Ihan ekana,sulla on ihana blogi!Kirjoitat hyvin :) Sinulla on ihana tytär ja Isla nimeen olen täysin ihastunut:)Täytyykin siis kysyä mistä bongasitte neidille kyseisen nimen ja miten siihen päädyitte? :) oletko kertonut blogissa Islan toistanimeä?:) mukavaa kevättä ja hyvää loppuraskautta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Islan nimi tuli vaan jostain mulle mieleen ja kumpikin ihastuttiin siihen siinä määrin, että päätettiin se tytöllemme antaa. Islan toinen nimi on Milena, aika harvinainen sekin :)

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!