2.5.2013

35+0!

Täällä sitä porskutellaan menemään edelleenkin, toivottavasti ei enää kovin montaa viikkoa ison mahan kanssa :) Luskelin tuossa jonkun verran blogiin kirjoitettuja tuntemuksia edellisestä raskaudesta samoilla viikoilla ja olo taisi olla tuolloin aika paljon tukalampi, nyt onneks ollaan selvitty aika helpolla. Kuten aikaisemmin oon maininnutkin, selkä kiukuttelee nyt enemmän ja muutenkin tässä raskaudessa on ollut paljon enemmän ihmeellisiä kipuja ja kiristyksiä. Närästys ei kuitenkaan vaivaa paljoa mitään, ainakaan verrattuna viime raskauteen, vaikka Rennie onkin kaveri usemman kerran päivässä. Toki tilanne ehtii vielä muuttumaan aika paljonkin, mutta toivon parasta ja oon tyytyväinen siihen, että ainakin tähän asti on selvitty suhteellisen vähällä. Yöt saan nukkua pääosin rauhallisesti ilman herätyksiä, tosin tällä hetkellä mua kiusaava flunssa kera järkyttävien yskimiskohtauksien herättää öisin ja närästyskin alkaa helpommin yskiessä. 

Mä tosiaan oon flunssassa ollut varmaan melkein viikon verran, nyt onneks alkaa jo helpottamaan. Tää yskä on vaan tosi rasittavaa ja kestää mulla yleensä ainakin pari kolme viikkoa. Onneks Isla ei heräile öisin mun yskään, vaikka muuten tosi herkkäuninen onkin. Miika nyt vielä vähemmän noteeraa mun yskimistä öisin, se ei heräis vaikka tekisin kuolemaa siinä vieressä :D Yskiminen taitaa ärsyttää masutyyppiäkin, koska monesti yskimisen jälkeen tyyppi survoo koipiaan kylkiluiden alle ikään kuin protestiksi.

Katselin tuossa kuvia Islan odotusajalta ja mun mielestä tämä maha on vähän alempana ja pienempi kuin silloin! Miikakin oli sitä mieltä, että kyllä se maha vaan aika paljon isompi oli Islaa odottaessa, mutta saas nähdä millaisiin mittoihin tämä vielä ehtii kasvaa ;) Harmi, että Islaa odottaessa mahasta tuli otettua tosi vähän kuvia, tässä raskaudessa on sitten otettu senkin edestä! 


P.S. Miks mulla ei oo sellainen olo, että olisin viimeisilläni raskaana? Kummallista :o

4 kommenttia:

  1. Ainakin mun silmään näyttää että maha ois laskeutunu sitten viime viikkokatsauksen :) Jospa ei tarvi laskettuunaikaan asti odotella ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Maha toden totta näyttää olevan nyt vähän alempana, kuin viikko sitten! Sen lisäksi maha tipahtaa toisinaan iltaisin entistäkin alemmaksi, mutta en valita, mun on vähän helpompi olla kun maha ei oo niin älyttömän ylhäällä :)

      Poista
  2. Ihana masu! <3 ei enää kauaa että pikkutyyppi syntyy :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siihen ei tosiaankaan oo enää pitkä aika, mut siltikään en osaa vielä oikein sisäistää sitä, että meille on tulossa toinen pikkuinen!

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!