9.5.2013

36+0!

Tää postaus meinas jäädä kokonaan tekemättä, koska en jaksanut tänään lahjoa ketään kuvaamaan alati kasvavaa mahaa ja täällä mökillä ei oo oikein edes paikkaa missä kuvata ja ulkona tuli koko päivän vettä ku saavista ois kaadettu :( Sitten muistin sentään, että räpsäsin eilen muutaman kuvan peilin kautta ja ne saa nyt kelvata! Maha näyttää normaalia pienemmältä kuvissa, sillä ahdoin ihan väkipakolla ton hupparin päälle, mutta ehkä se ei oo niin justiinsa.

Mulla oli eilen viimeinen neuvolalääkäri näillä näkymin ja kaikki oli kunnossa. Hemoglobiini oli hieman tippunut kuukauden takaisesta ollen tällä kertaa 118, enkä ihmettele tota yhtään, koska en oo muistanut syödä Multivitaa. Tai no olisinhan mä varmaan muistanut syödä, jos olisin muistanut ostaa. Ai mikä raskausajan dementia? ;) Painoa mulle on tullut koko raskauden aikana tähän mennessä neljä kiloa, ei siis todellakaan paljoa mitään. Toisaalta, eipä mulle Islastakaan tullut kun 6kg koko raskauden aikana. Mä vaan toivon, etten vetäise hirmu turvotuksia tässä viime metreillä, ainakaan Islan aikaan mua ei turvottanut missään vaiheessa raskautta ja sitä ihmettelen kyllä suuresti. Verenpaineet oli 127/87, joten samoissa lukemissa pyöritään kun aina ennenkin. 

rv. 35+6.  

Muutamat kaverit on alkaneet hehkuttamaan jo, että ei ois enää kun muutama viikko! Mun on ite jotenkin tosi vaikeaa ajatella, että synnytykseen ei todellakaan ole enää pitkä aika. Jotenkin musta tuntuu vaan siltä, etten synnytä vielä moneen viikkoon, mutta saas nähdä ;) Harjoitussupistuksia tulee jatkuvasti, mutta kivuliaita supistuksia ei oo tullut kun muutaman kerran ja silloinkin vain hetkellisesti, joten tuskin tässä ihan heti ollaan synnyttämään lähdössä. Toisaalta, Islaa odottaessa mulla alkoi supistelut ihan yhtäkkiä kaks päivää ennen synnytystä ja ne ei sitten loppuneetkaan, ennen kuin likka näki päivänvalon. Närästys ei oo hirveesti mua kiusannut, vaikka oonkin pari yötä joutunut nukkumaan taas puoliksi istualtaan. Tällä hetkellä närästystä on tosin pahentanut aika paljon viime viikolla alkanut flunssa, jonka jälkiseurauksena sain järkyttävän yskän, joka jatkuu mulla aina viikkotolkulla. Toivon todellakin, etten yski keuhkojani pihalle enää siinä vaiheessa, kun pitäis synnyttää. Hurjaa muuten ajatella, että laskettuun aikaan on enää jäljellä 28 päivää! Se ei oo todellakaan paljoa, kun ajattelee, että takana on jo 252 päivää. Täysiaikaistumiseenkaan ei oo enää kun viikko ja alle kaksi viikkoa siihen, kun Isla syntyi (37+5). Koska olen pessimisti, muistutan kuitenkin itseäni, että pahimmillaan tässä kärvistellään vielä kuusi (!!) viikkoa :D


9 kommenttia:

  1. 4kiloa???? :D Onko se mahdollista ees! Mulla tuli Samposta 20kg...... :D Mun tissit paino varmaan sen neljä kiloa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä se mahdollista on ja mä kun en ihan hoikimmasta päästä oo aluksikaan ollut, niin ihan hyvä ettei niitä kiloja tule kahta- tai kolmeakymmentä ;)

      Poista
    2. Sä oot Sanni kyl niin pikkunen <3 <3

      Poista
    3. No vähillä kiloilla oot kyllä selvinny! :)Ei mullakaan niitä 20 kiloa kyllä enään ole, aika äkkiä ne sitten katosivatkin. :)

      Poista
    4. Sini, no sehän riippuu ihan mihin suhteuttaa ;)

      Poista
  2. Ihanaa lukea että olet noin vähän kiloja saanut raskauksista. Olemme mieheni kanssa lasta yrittämässä ja olen kauhistellut että mitäs sitten jos tulee se parikymmentä kiloa lisää ja en saakaan sitä enää pois :) Jospa sitä itsekin vähän vähemmillä kiloilla selviäisin sitten joskus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jokainen ihminen on tietysti hyvin yksilöllinen, mutta aika paljon voi itsekin vaikuttaa kilojen kertymiseen :) Aika moni tuppaa syömään sitten oikeasti kahden edestä, vaikka sitähän ei todellakaan tarvitse tehdä. Kiloja on helppo kerätä, mutta vaikea pudottaa. Tsemppiä yritykseen!

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!