17.5.2013

Inspiraatiokollaaseja!

Mä en ole tainnut pahemmin blogin puolelle väsätä inspiskollaaseja lastenvaatteista, vaikka vaatteita käynkin kuolailemassa tuon tuosta erilaisten nettikauppojen sivuilla. Nyt ajattelin tehdä kuitenkin asiaan poikkeuksen ja kokosin teille ison kasan vaatekollaaseja kolmen nettikaupan (H&M, Lindex, KappAhl) valikoimista. Mä olen yrittänyt nyt vähän rajoittaa vaatteiden ostelua muksuille, varsinkin sen jälkeen kun aloin kuvailemaan Islan vaatteita toivepostausta varten. Sain kuvattua tangolla roikkuvat vaatteet ja epätoivo iski, kun tajusin, että vaatteita on vielä yksi hyllykaapillinen. Nooh, ehkä mä saan senkin toivepostauksen toteutettua vielä tässä jossain vaiheessa :D Kollaasit on koottu sillä periaatteella, että mitä haluaisin Islalle hommata ja ainakin nuo yhdet leopardikuvioiset legginssit meiltä jo löytyykin. 





kuvat täältä

Ensimmäiset kollaasit on KappAhlin mallistosta ja kuvien perusteella voikin tehdä varmasti havainnon, kuinka rakastunut olen Newbie-mallistoon? Mun mielestä on huippuhienoa, että mallistoon tuli vaatteita myös isommassa koossa, sillä aika moni tuntuu olevan hullaantunut juuri näihin klassisen kauniisiin ja rauhallisen värisiin lastenvaatteisiin. KappAhlilla on myös paljon muitakin kivoja vaatteita ja esimerkiksi tuo pallouikkari on mun mielestä syötävän söpö! Myös bodeja löytyy tosi paljon eri kuoseissa ja noistakin kollaaseista voisin muutaman bodyn meille kotiuttaa, ellei oltais lopettelemassa niiden käyttöä. Olen jo alustavasti metsästänyt Islalle mekkoa pikkuveljen ristiäisiin ja Newbie-mallistossa on muutama ehdokas, jotka sopisivat ristiäisiin olematta kuitenkaan yliampuvia prinsessaunelmia. Kolmanneksi ja neljänneksi viimeisimmät mekot on ehdottomasti mun suosikkeja! Ja ah tuo jumpsuit, ihan meidän Islan näköinen!

Onko muita, jotka on tykästyneet Newbie-mallistoon?




kuvat täältä

Yllä olevat kollaasit on puolestaan Lindexin mallistoa ja kyseisestä kaupasta on meidänkin vaatekaappiin kotiutunut viimeisen vuoden aikana vaate jos toinenkin. Lindexillä löytyy paljon pirteitä kuoseja ja värejä, varsinkin yhteistyömallistoista. Mä en itse suosi henkilökohtaisesti kovinkaan paljoa lapsekkaita kuoseja, jotenkin ne ei vaan oo meidän juttu. Tykkään toki värikkäistä vaatteista, mutta varsinkaan poikien vaatteissa lapsekkaat printit ei päädy ensimmäisenä himotuslistan kärkeen. Mä olen yrittänyt tuota pilkullista tunika & leggari-settiä metsästää Islalle, mutta kivijalkakaupoista ja nettikaupasta on koot loppuneet. Noh, ehkä meitä lykästää vielä! Vaaleanpuna-valkoinen tweedtakki oli meillä kevään korvalla ostoslistalla, mutta harmikseni ei ollutkaan livenä aivan yhtä ihana kuin nettikaupan kuvassa. Lisäksi yritin takoa itselleni järkeä päähän, että toihan on vaan tollainen hienostelutakki, eikä se päällä uskalla tehdä mitään. Niin tai näin, kauppaan se jäi ;) Oon tykästynyt kovasti Islan pallokuosiseen pipoon, jossa on sydän ja toi kissapipo voiskin olla kiva edellisen pipon seuraksi. 

Mitäs mieltä siellä ruudun toisella puolella ollaan Littlephant-mallistosta? Mun mielestä tosi kivan näköinen, mutta ei kuitenkaan ihan meidän juttu :)



kuvat täältä

H&M:ltä löytyy ne edulliset perusvaatteet, joita meilläkin löytyy kasoittain. Mä tykkään kuitenkin esimerkiksi collegehousut ostaa ennemmin KappAhlista, ne on mukavemman tuntuiset :) Henkkamaukalla on kuitenkin paljon ihania vaatteita ja noihinkin kollaaseihin löytyi aika paljon sellaista vaatetta, jota voisin Islalle haluta. Tuon tiikeripaidan ostinkin itse asiassa jo tällä viikolla, mutta noi tunikatkin houkuttelis kovasti. Harmikseni Islalle ei passaa oikein tuollaiset kapean malliset farkut, eikä ne varmasti tunnu tuollaisen konttausikäisen mielestä kovin mukavilta ja joustavilta päälläkään. Onneksi on kuitenkin keksitty malliltaan löysät farkut kera kuminauhavyötäröiden ja farkkulegginssit ;) Jotenkin tuntuu, etten löydä ikinä H&M:ltä sellaisia älyttömän kivoja "pakko saada"-vaatteita, mutta silti sieltä tarttuu joka kerta jotain mukaan. Outoa? 

Mun mielestäni on tosi harmillista, että Islan ikäisille ja kokoisille löytyy liian vähän ihan perus pitkähihaisia ja t-paitoja kivoilla kuoseilla. Bodeja löytyis vaikka millä mitalla, mutta tollaisen pottaikäisen kanssa ne ei oo enää oikein käytännöllisiä ja itse tykkään enemmän pitää Islalla paitoja. 

Mitkä kollaasien vaatteet teitä säväytti vai menikö kaikki suoraan inhokkilistalle? Saako idea kannatusta, jos jatkossa tekisin aina toisinaan tällaisia vaatekollaaseja, joihin kerään omia lemppareitani?

4 kommenttia:

  1. Minäki tykkään hirveesti newbie-mallistosta, mutta varsinkin tytöille tuo on kyllä tosi ihana. Ja mullakin jostain syystä tuli tosta jumpsuitista heti Isla mieleen! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo kyseinen mallisto tuntuu olevan aika monen mieleen :) Jumpsuitti on kyllä ihan Islan tyylinen!

      Poista
  2. Mä tykkään tosi paljon tälläsistä vaatekollaasipostauksista! Joten lisää kehiin vaan kun jaksat. :) Tuo takki ei muuten munkaan mielestä ollut livenä niin kiva, tulee mielee Jackie Kennedy tai jotai :D
    Mutta Newbieta rakastan! Harmi kun se on vähän hintavampi mallisto..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, että tykkäsit! Toi tweedtakki oli kaupassa jotenkin vähän valjun ja nuhruisen näköinen, harmi vaan :( Newbie on ihana mallisto, mutta tosiaan hieman hintavampi ja kerralla ei viitsi hirmuista kasaa vaatteita ostaa.

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!