3.5.2013

Lapsivapaa?



Nythän kävi niin hassusti, että meidän pieni nappisilmä lähti mun vanhempien kanssa viikonlopuksi mökille ja me jäätiin Miikan kanssa kotiin kahdestaan. Tämä on varmastikin viimeinen vapaa ennen toisen lapsen syntymää, viimeinen hetki viettää aikaa kahdestaan ja olla vaan, seuraava tilaisuus antaa odottaa itseään varmasti aika pitkään. Vaikka tässä tilanteessa pitäisi ehkä vain löhöillä ja kerätä voimia, on viikonlopulle suunnitelmissa paljon siivoamista ja mahdollisesti makkareiden paikkojen vaihto. Voitte vaan kuvitella miten innoissaan Miika on tällaisesta puuhaviikonlopusta :D Ilta-aurinko paistaa ihanasti olkkariin, mutta samalla se paljastaa hävyttömän likaiset ikkunat, pienimmätkin roskat lattialla ja leijailevan pölyn ilmassa. Islan kanssa suursiivous on lähes mahdotonta toteuttaa, joten nyt on aikaa siivoamiselle lapsivapaan ansiosta. Vaikka viikonlopulle on suunnitelmissa paljon siivoamista, aion myös nauttia ja olla vaan. Ehkäpä lähdemme tänään katsomaan jäkispeliä johonkin kapakkaan? Tai kaverin luokse? Ehkä ostamme hirmuisen kasan herkkuja ja linnoittaudumme sohvan nurkkaan katsomaan peliä kahdestaan, ilman keskeytyksiä? Tuntuu niin oudolta tehdä jotain ilman Islaa, ei likka turhan paljoa ole hoidossa ollut.

Mä en kuitenkaan hetkeäkään epäile, etteivätkö mun vanhemmat pärjäis Islan kanssa. Siellähän likka on ollut kaikki yökyläilyreissunsa ja hyvin ovat ennenkin pärjänneet. Mä tiedän, että lapsivapaa tekee mullekin välillä varmasti hyvää, mutta silti mä ikävöin mun pientä riiviötä jo nyt... Seuraavan kahden päivän aikana ei kuulu aamuisin rallattelua sängystä, ei tappelua maidon juomisesta, ei pikkulikan höpöttelyä ja ennen kaikkea, täällä on aivan liian hiljaista! No, pikkumimmillä on varmasti mukava viikonloppu mökillä ulkoillen, mummon tekemää ruokaa syöden, nukkuen ja leikkien. Jänskäilen viikonlopun kuulumisia mökiltä, sillä Isla on ensimmäistä kertaa mökillä tutista ja pullosta luopumisen jälkeen. No, ehkä mun on turha stressata ja vatvoa, hyvin ne siellä varmasti pärjää! :)

2 kommenttia:

  1. Joka kerta kun poika on ollut hoidossa niin mä olen siivonnut! Musat täysille ja menoks! Siitäkin on alkanut suorastaan nauttimaan kun sen saa tehdä ihan rauhassa ja meluta kuin paljon vaan ;D
    Meilläkään tuo poika ei kovin usein ole hoidossa ja mummo välillä soittelee jos sais tyypin hoitoon. Kerran on ollut yökylässä niin että lähdettiin miehen kanssa baariin :D
    Isla on niin ihanan söpö! Mitkä tähtisilmät!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siivoominen on vaan niin paljon mukavempaa ja helpompaa, kun ei oo ylimääräistä painoa jaloissa roikkumassa ;)

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!