19.5.2013

TOIVEPOSTAUS: Miikan näkökulmasta


Kerta niitä ehotuksia oli tullu enemmän kun yks, niin päätin kokeilla kirjoittaa siitä miltä tuntuu olla isä, miltä normaali arki nuorena perheellisenä tuntuu, mitä ylipäänsä tämänhetkinen elämä on. 

Olin uskotellut itelleni jo Islan odotusvaiheessa, että oon valmis isäks ja oon valmis ottamaan vastuun perheen elättämisestä. Jos nyt vapain sanoin kuvailisin sitä, että olinko tosiaan valmis, niin paskat. Olin kun halolla päähän lyöty kun sain Islan ensimmäistä kertaa syliin, en vaan osannu kuvitella että tää pikkunen nyytti on meidän. Mulla ei ollu tosiaankaan minkän sortin käsitystä siitä, että mitenkä tätä kääröä hoidetaan, mitenkä tämmösen kanssa ylipäänsä menetellään elämässä. Jotenkin se vaan sitte lähti rullaamaan. Sanni tietenkin näytti aina mallia mitenkä mikäkin pitää tehä, niin tein sen ite sitte samoten perässä, kummia nuo äitien vaistot/luontaiset taidot, sais miehilläkin olla...


Joudun tosiaan tekemään kolmee eri paskatyötä, että pysytään leivässä ja tarvittaessa vähän voitakin siihen päälle. Tiukkaa siis on, mutta ollaan Sannin kanssa joka tapauksessa tähän tilanteeseen varsin tyytyväisiä, kun miettii mitä meillä on mitä ei muilla tämän ikäsillä yleensä oo; perhe! En ollu aatellu ennen Sannin ensimmäistä raskautta, että millon ois mun mielestä hyvä aika hankkia lapsia, enkä tosiaankaan ollu aatellu sillon pentuna, että se tyttö/nainen jonka kanssa saan lapsia, ois mun ensimmäinen seurustelusuhde, liekö tämmönen nykypäivinä harvinaista..? Oon loppupeleissä erittäin tyytyväinen tämänhetkiseen elämään enkä halua enää ajatella elämää ilman lasta/lapsia (paitsi sillon hetkellisesti kun Sanni ja Isla on kummatkin helevetin kiukkusia!)

Hankalia aiheita kiteyttää lyhyeks ja ytimekkääks, kauheen sekavaa tekstiä, mutta yritinpä ainakin :d
Lapsiperheen elämän vois kiteyttää Tamin sanoin "If you can't stand the heat, get out of the kitchen!" 8)

-Sannin huonompi puolisko-


9 kommenttia:

  1. Haha ihana! Tosi kiva kun Miika suostu tekee tälläsen. Ei tulis kuuloonkaan, että mun mies suostuis, kun se ei ees suotu siihen, että julkasen kuvia siitä blogissa...

    Tälläsiä lisää! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän siinä vähän houkuttelemista oli, mutta munkin mielestä oli kiva, että Miika suostu kirjoittamaan postauksen! Ehkäpä saamme jatkoa jossain vaiheessa, kuka tietää ;)

      Poista
  2. Peukutan, hyvä Miika! Että lisää vaan tällasia.. Kiva olis esim. postaus 'minun päiväni' Miikan kirjoittamana.
    -S

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkäpä Miika rohkaistuu kirjoittamaan toistekin, kun palaute tuntuu olevan varsin positiivista :) Pistetään juttuidea korvan taakse!

      Poista
  3. Haha, ihanaa rehellistä tekstiä. :) Ootte kyllä ihana perhe!

    VastaaPoista
  4. Tosi kiva tämmönen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa, että kaikki on tuntunut tykkäävän. Miika kun oli sitä mieltä, että jos se erehtyy blogiin jotain kirjoittamaan, niin multa häviää kuulemma viimeisetkin lukijat :D

      Poista
  5. Olipas kiva postaus ! :) Ja ihanan rehellistä !

    VastaaPoista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!