7.6.2013

Onnea on auttavat kädet

Tällaisina hetkinä sitä oppii arvostamaan lisäkäsipareja ja apua lastenhoidossa, ihan oikeasti. Viimeiset pari päivää on ollut todellista luksusta, kun paikalla on ollut kolme lasta ja viisi aikuista. Aina löytyy lapsille syli, jossa voi tankata läheisyyttä, olipa se sitten täti, mummo, äiti, isä tai pappa. Islakin on nauttinut saamastaan huomiosta ja tyttö on toden totta ollutkin sylin tarpeessa, kun flunssa ja katkonaiset yöunet kiukuttaa. On todellakin onni, että mun äiti on nyt kesälomalla ja saadaan täällä mökillä apua lasten kanssa aina, kun sitä tarvitaan. Kiitos äiti 

Tämä aamupäivä on ollut taas todella hektinen, mä kun olen mökillä yksin muksujen kanssa. Sisko lähti kummitytön kanssa kotiin, äiti on islanninhevosvaelluksella ja mun isä ja Miika on töissä. Kuinka odotankaan sitä hetkeä, kun Miika kotiutuu ensimmäisenä iltapäivällä ja äiti ja isä sitten vähän myöhemmin. Tuntuu, että känkkäränkkäpeikko kiusaa molempia lapsia tai lähinnä tuota isompaa. Ainoastaan sylissä on hyvä olla, syöminenkin on aika tyhmää, nukkuminen vielä tyhmempää ja yksin leikkiminen ihan tylsää. Samaan aikaan pikkuveljellä kipristää mahassa ja vain sylissä on hyvä olla, ruokaakin tankataan nyt aiempaa tiheämmin. Soppaan kun lisätään vielä omat katkonaiset yöunet, kun pikkuveli tankkaa öisin ruokaa ½-2 tunnin välein ja masuakin kipristelee, niin huh huh! Tässä tilanteessa tuntuu, että voi kun mulla olis muutama käsi lisää, niin kaikki olisi helpompaa! No, kyllä tästä selvitään, se vain vaatii hieman soveltamista, pitkää pinnaa ja kekseliäisyyttä ;) 

Huomaa, että meidän arki on vielä totuttelemista kahden lapsen ja niiden tarpeiden täyttämisen suhteen, joten kaikki tuntuu vähän takkuavan. Mä kuitenkin uskon, että alkukankeuden jälkeen homma lähtee rullaamaan, onhan tilanne kaikille uusi ja vaatii totuttelemista. Mulle vaikeinta tässä on ollu varmaan yöheräämiset, koska en oo niihin tottunut ja ollakseni virkeä vaadin pitkät, katkottomat yöunet. Islan ollessa vauva mä en joutunut paljoakaan heräämään öisin, sillä yleensä Miika syötti meidän likan, se kun pystyy sammumaan heti syötön jälkeen uudestaan ilman pyöriskelyjä sängyssä. Nyt kun kuopus onkin tissilaps, syöttäminen ja yöheräilyt jää mun kontolle ja se tuntuu. Ehkä siihenkin tottuu ajan kanssa, ainakin toivon niin ;)







10 kommenttia:

  1. Kyllä niihin heräämisiin tottuu. Meillä heräillään vieläkin yöllä maidolle. Meillä tosiaan tyttö moniallerginen niin jos saa sopimatonta ruokaa niin saatetaan herätä se 20 kertaa yössä ja huutaa parikin tuntia :/ Jaksuja sulle :) Ja toivotaan et Isla pian paranee ja pienen masuvaivat helpottaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä yöheräämisiin varmasti tottuukin, tää tuntuu vaan ainakin alkuun niin vaikeelta :D Ja eihän meillä tilanne todellakaan ole pahimmasta päästä, varmasti aika moni vauva herää paljon useammin, mutta tääkin tuntuu mulla jo kropassa :D Allergiat on kyllä tosi ilkeitä, varsinkin jos on moniallerginen. Musta on tosi outoa ajatella nyt, että oonkohan mä syönyt jotain, mikä pienen masun laittaa kipristelemään, koska Islan kohdalla tollaista ei joutunut miettimään likan ollessa pullolapsi.

      Poista
  2. Kyllä se siitä lähtee käyntiin, kaikkea kestää aikansa ja kaikkeen tottuu! :) Tsemppiä hirveästi! Ihania kesäkuvia. ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti tsemppauksesta! Onneksi tuo yövalvominen on loppujen lopuksi todella lyhyt aika ihmiselämästä :)

      Poista
  3. En mä valita mutta... itsehän olen sitä mieltä, että tuo vauva+taapero -aika oli sitä kaikista helpointa. Verrattuna tähän taapero+leikki-ikäinen -aikaan. On vaan niiin paljon helpompi esim. vaikka siivota kun perässä ei kulje sotkemassa kuin yksi natiainen. Tilanne on tänäpäivänä se, että isompi keksii töllöntyöt ja yhdessä sitten pikkuveljen kanssa toteutetaan kaikki hölmöilyt. Enkä mä jaksa enää oikein siivotakaan ;D Helpotusta oli sekin, että pienempinä nukkuivat päiväunetkin samaan aikaan. Siinä sai mukavasti hengähtää itsekin kesken päivän... isompi alkoi nukkua päiväunia satunnaisesti jo joskus 2,5-vuotiaana. Nyt tää on vaan sirkusta aamusta iltaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kauhulla odottelen minäkin tuota aikaa ;) Kyllähän vauvan kanssa vielä aika helppoa on, mutta masuvaivat on itkettäneet jo useampanakin päivänä ja isomman flunssa siihen kylkeen vielä, niin vähän meinaa välillä pinna olla tiukalla, kun kumpikin kiljuu kuorossa :D

      Poista
  4. Ihania kesämeininkejä teillä siellä :--) Tsemppiä ja voimaa arkeen!

    VastaaPoista
  5. Ihanaa että on mökki jonne lähteä! :) ja tsemppiä yöheräilyihin ja jaksamisia! <3 ps. Isla on kyllä hurjan suloinen tyttö!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mökki on kyllä mulle, kun toinen koti! No, eiköhän tää tästä helpota ajan kanssa :)

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!