7.8.2013

Sisustussormia syyhyttää

Mun sisustuskuume on ollut kadoksissa jo todella pitkään, oikeastaan kuukausitolkulla. Osittain asiaan vaikuttaa varmasti se, että Kelan tuilla ei hirveästi juhlita, varsinkaan jos meinaa saada ruokaa pöytään ja lapsille vaatteet päälle. Joitakin päiviä sitten se kuitenkin iski, aivan puun takaa. Järkyttävä sisustuskuume. Haluan uuden sohvan, uuden ruokaryhmän, lapsille Islan huoneeseen jonkinlaisen säilytysratkaisun leluille, uudet verhot, lamppuja ja ties vaikka mitä! Tiedostan kuitenkin sen, että raha ei yksinkertaisesti riitä kaikkeen ja suuremmat hankinnat vaativatkin armotonta säästämistä. Sen takia ostinkin eilen muutaman pikkujutun auttamaan pahimpaan sisustussyyhyyn, jospa se uusi sohvakin saataisiin jossain vaiheessa (joulupukki, jooko? <3).

Mä en ole itse ostanut vielä yhden yhtä sohvaa, vaikka meillä onkin jo kolmas sohva menossa. Ensimmäiseen asuntoon sain vanhan nahkasohvan porukoilta, toinen tuli siskolta ja nykyinen Miikan porukoilta. Ehkäpä nyt olisi aika ostaa jo sellainen sohva, mikä maksetaan omalla rahalla ja ennen kaikkea, miellyttää omaa silmää? Mä haluaisin valkoisen sohvan, mutta ymmärrän toki, että se ei pysyisi kovin pitkään puhtaana lapsiperheessä, tuskin edes mun ja Miikan käytössä :D Toinen vaihtoehto onkin ollut musta sohva ja sellainen meille tulee, kunhan rikastutaan ;) Mä olen haaveillut myös yhden ikuisuuden kuuden hengen korkeakiiltovalkoisesta ruokaryhmästä, vaikken edes tiedä mahtuuko sellainen meidän keittiöön. Korkeakiiltopinta on myös hyvin herkkä ottamaan osumia, joten muksujen ruokailupaikoille pitäisi keksiä jonkinlainen ratkaisu, jolla pöydän pinta suojataan ja plussaa tietysti, jos ratkaisu olisi vielä hyvän näköinenkin. Ideoita?

Sitä korkeakiiltovalkoista pöytää odotellessa... 

Vihdoinkin mä sain hommattua kehykset Islan taideteokselle :)

Tämä oli alennuksessa, mutta rakastan taulua ainakin tällä hetkellä niin kovasti, etten tule toivottavasti ikinä ajattelemaan, että en oikeestaan tykkää siitä, mutta olihan se pakko ostaa, "koska se oli alennuksessa..." ;)

Mä rakastan sisustamista, mutta rahatilanne asettaa useimmiten esteen haaveiden toteutumiselle tai ainakin ne vaativat kovaa säästämistä. Voi kun voisikin vain kävellä kauppaan ja ostaa haluamansa. Toisaalta, osaisiko niitä silloin arvostaa niin paljoa? Aloin miettimään yksi päivä, että vaikka mun sisustaminen on todella hidasta, koska olen ollut koko omillaan asumisen ajan opiskelija tai äitiyslomalla, ei nykyisessä asunnossa ole telkkaria ja jotain pikkukrääsää lukuun ottamatta enää samoja tavaroita, kun ensimmäiseen asuntoon muuttaessa. Vaikka säästäminen ei oo mun parhaimpia puolia, niin aina sitä on jostain saatu haalittua kokoon sen verran rahaa, että voi jotain uutta ostaa. Mä olen myös aikamoinen tarjoushaukka, niin hyvässä kuin pahassakin. Myönnän, olen ostanut myös turhaa sisustuskrääsää, koska ne oli alennuksessa... Näiden reilun neljän vuoden aikana olen alkanut löytämään vähitellen sen oman tyylini, jota haluan tuoda sisustuksen kautta esille. Tykkään modernista sisustuksesta, mutta seassa saa olla myös ripaus jotain vanhaa/vanhan näköistä. Jossain vaiheessa rakastin pähkinän värisiä huonekaluja ja koriste-esineitä, nykyään olen täysin hullaantunut valkoiseen. Rakkaus valkoiseen alkoi oikeastaan jo varmaan muutamia vuosia sitten, nyt olen tykästynyt myös valko-musta-yhdistelmään. Ehkäpä menenkin tästä selailemaan Googleen kaikkea ihanaa valkoista ja haaveilemaan...

Mites ruudun toisella puolella? Sisustusintoilijoita? Ihan sama miltä kämppä näyttää? Moderni? Kodikas? Mummolatyyliä? Uutta vai perittyä? Kertokaa! Haluan tietää millaisia sisustajia sieltä ruudun toiselta puolelta löytyy :)

P.S. Toivottavasti teksti ei töki ihan yhtä pahasti kun mun ajatukset. Tää taitaa kömpiä nyt sänkyyn, öitä!

11 kommenttia:

  1. Määkin rakastan valkoista sisustuksessa, ja oon kova haaveilemaan, mulla on vaan se sama ongelma vaan niiden kelan tukien kanssa.. :D Mutta oon hirmu nopea kyllästymään kaikkeen ja haluan taas jotain erilaista (ukko tykkää). Mutta tuosta korkeakiilto pöydästä aioin kommentoida, kun meillä on semmoinen. Niin vaikka Sampo paukuttaa tuota millon milläkin lusikalla tai mukilla, niin ei se ole tuohon ainuttakaan jälkeä saanut! Eli aika kova pinta tässä on. Sanoisin jopa että parempi vaihtoehto tämmönen on kun puinen ruokapöytä(muistan aina mitä oman lapsuuden pirtinpöytä näytti kun se oli täynnä haarukan jälkiä :D). Ainut miinus että tätä saa luututa koko ajan... :) Mutta tosiaan mitään naarmuja tai koloja ei ole tullut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Valkea on I-H-A-N-A. Toisaalta, mäkin oon vähän sellaista sorttia, että ensin rakastan, viikon päästä oon kyllästynyt ja haluun vaihtaa sisustusta. Onneks mä joudun isompia hankintoja varten säästämään aika paljon, joten säästämisen lomassa ehtii miettiä tarkasti, että onko se nyt sittenkään niin hyvä :D Mä ajattelin, että korkeekiiltovalkoiseen tulis helposti jälkiä, vaikka ei noissa meidän telkkaritason ovissakaan vielä mitään oo, vaikka Isla on niitä pitkin vähän autoilla ajellu ja saattanu vahingossa paukuttaakin... ;) Mä vaan pelkään jotenkin hysteerisesti sitä, että Isla paukasee pöydän pintaan kovasti jollain lusikalla ja siitä lohkee pala, mitä ei saa peitettyä millään :D

      Poista
    2. Meilläkin oli porukoilla kotona ja mökillä sellainen pirtinpöytä. Olin penskana hidas syömään, joten ruokailun aikana tuli haarukalla piirustus jos toinenkin väsättyä :D

      Poista
    3. Hahaha :D Meillä on taidettu vaan ihan siitä hakkaamisen ilosta hakata niitä reikiä siihen. ;) Mutta joo ei ole paloja lähtenyt, luulen että saa aika lujaa hakata että lähtee! :)

      Poista
    4. Huh, toivottavasti meidänkin pöytä kestää sitten joskus, kun sellainen saadaan hommattua! :)

      Poista
  2. mä haluisin asuu vanhassa talossa jossa ois sisustus rustiikkista ja ehkä siellä sais jtn uuttakin joukossa olla mut pääsääntöisesti kaikkee vanhaa ja avohyllyjä keittiössä!:D mutta meillä toinen osa puoli tykkää kaikesta uutukaisista jutuista ett' joskus kun ostamme asunnon nii tulee varmaan hirmuinen tappelu millanen sisustus tulee:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahhah, onneks me ollaan Miikan kanssa aika samoilla linjoilla sisustuksen suhteen :) Mun mielestä ripaus vanhaa on kivan näköistä, mutta moderni sopii enemmän mun tyyliin.

      Poista
  3. itse vaihtelen aika usein verhoja ja ostelen kukkia on hiukan halvempaa :) just ostettiin ikeasta uusi valkoinen sänky ja lipasto. Nyt alkaa olemaan kaikki valkoista. Meiltä löytyy kanssa tuollainen korkeakiiltovalkoinen pöytä siihen ei kyllä helposti saa naarmuja. Kummipojan perheellä on kanssa samanlainen ja pojat hakkaa pöytää ties millä esineillä :) Joten kestävä on!!- Heidi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mua ärsyttää, kun meillä on olkkarissa ja keittiössä Vallilan mandariinit ja ne ei mitään ilmasia oo ja nyt haluaisin vaihtaa keittiön verhot :D Meilläkin sisustus on vähän kerrallaan vaihtunut enemmän valkoiseen, se vaan on niin valoisa ja raikas väri! Kiva kuulla positiivisia kokemuksia korkeakiiltoisesta pöydästä!

      Poista
  4. Olen tässä 2päivän aikana läpilukenut blogisi ja liityinpä lukijaksi, ihana blogi ja ihania lapsia :) <3 Itsellä pari kuukautta Islaa vanhempi poika Emil :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohhoh, ahkeruutta havaittavissa! Tervetuloa lukemaan :)

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!