29.9.2013

Lukutoukka







Kerroin joku aika sitten (täällä!) siitä, että Isla tykkää lukea kirjoja, mutta muiden lukemana ne eivät kiinnosta tippaakaan. Tilanne on edelleenkin kuta kuinkin sama, mutta nyt likka on innostunut lukemaan itsekseen entistä enemmän ja äitikin kelpaa kaveriksi siinä vaiheessa, kun kirjasta osoitellaan erilaisia asioita ja esineitä, jotka mun pitää sitten nimetä. Mun lukemana kirjat ei edelleenkään siis kiinnosta, mutta kelpaan sentään jo nimeämään erilaisia juttuja kirjasta, edistystä sekin! Kerroin myös, kuinka Islalla on tapana taittaa kaikilta kirjoilta niskat nurin, jolloin sivujen liimaukset eivät enää pidä. Nyt olen antanut Islalle luettavaksi kirjapinosta muutamia kirjoja ja itse olen samalla sivusilmällä seuraillut, ettei ne koe yhtä karua kohtaloa, kuin aikaisemmat kirjat. Yllätyksekseni Isla onkin oppinut nyt lukemaan kirjoja vallan nätisti, mitä nyt joskus vähän "vahingossa" taittelee sivuja ym... ;)

No, vie ne pienetkin edistysaskeleet eteenpäin :) Huomasitteko muuten kuvista, että lukeminen on tarkkaa puuhaa ja sitä voi suorittaa jos jonkinmoisessa asennossa? Mieluiten kirjaa tullaan lukemaan äidin tai isin viereen sohvalle, mutta oikeastaan mikä tahansa muukin paikka kelpaa.

P.S. Mä odotan innolla, että pääsen lukemaan Mauri Kunnaksen kirjoja lapsille! Tällä hetkellä niitä on hyllyssä kuusi kappaletta ja toivottavasti lisää tulee jossain vaiheessa, sillä ne on vaan niin kivoja!


5 kommenttia:

  1. Hih mulla on luonnoksissa tulossa just postaus samasta aiheesta! Sampo kantaa kirjoja luettavaksi ihan koko ajan, ja on oppinut niistä älyttömästi uusia sanoja. :) k

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis mua niin naurattaa aina noi Islan lukuasennot ja se yrittää aina lukea vähintään kahta kirjaa samaan aikaan :D

      Poista
    2. Heh joo muakin kyllä hymyilitti nuo kuvat, ihana :D

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!