12.10.2013

Kurkkaus jääkaappiin, mitä ihmettä?!

Mä sain Siniltä haasteen kuvata meidän jääkaapin sisältöä. Ensin mua nauratti ja huvitti, ketä oikeasti kiinnostaa ihmisten jääkaapin sisältö? Sitten muistin, että ai niin, olenhan minäkin tirkistellyt innoissani varmaan ainakin viiden ihmisen jääkaapin sisälle tällä viikolla kyseisen haasteen tiimoilta. Minkäs sitä uteliaisuudelleen mahtaa... Siis ihan oikeasti, missä vaiheessa ihmiset alkoivat kuvaamaan jääkaappejaan blogiin? Joka tapauksessa, nyt kurkataan meidän jääkaappiin ja mikäli ei kiinnosta, skippaa suosiolla. 

Mä kävin eilen ruokakaupassa. Yleensä pyritään käymään kerran viikossa ruokaostoksilla ja täydennystä (maitoa ja hedelmiä/vihanneksia) haetaan sitten tarvittaessa. Mä kävin eilen superkiireellä kaupassa ja vaikka haalinkin reilussa puolessa tunnissa neljä kassillista ruokaa, niin luultavasti ensi viikolla tarvinnee hakea täydennystä. Mä laitan yleensä kanat, jauhelihat ynnä muut sellaiset pakkaseen ja varmaan sen takia meidän jääkaappi näyttääkin harvinaisen tyhjältä. Pakastimesta löytyy kaikkea marjoista kalapuikkoihin ja niilläkin eläis varmaan tovin jos toisenkin. Yleensä viikossa menee ruokakauppaan joku 70-90 euroa ja osa rahasta menee tietysti vaippoihin ja muuhun tarpeelliseen, joka ei ylläri ylläri jääkaappiin päädy. Mä olen aika pihi ihminen ja suosin mielelläni edullisempia merkkejä, mutta tietysti löytyy myös poikkeuksia, joista en suostu tinkimään edes halvemman hinnan vuoksi. 


Ovesta löytyy sinappia, voita, mustikoita, tuhat purkkia ruokakermaa, velliä, korviketta, salaatinkastiketta ja avatut purkit mehukeittoa, jugurttia ja maitoa.


Kyllä se vaan aika tyhjältä näyttää, eikä varsinkaan siltä, että eilen on kaupassa käyty. Maitoa, rasvaa, ketsuppia, hilloa, voita, kinkkua, kananmunia, viinirypäleitä, kinkkusuikaleita, jugurttia, Islan jugurtit erikseen, raejuustoa, kanasalaattia, fetaa, jääsalaattia, kurkkua, tomaattia, paprikaa, perunaa, porkkanaa ja bataattia. Ihan perussettiä siis, eikä meidän jääkaapissa yleensä mitään erikoisia aineksia gourmetruokaan löydykään. Mä olen niin kaavoihini kangistunut, että teen viikosta ja kuukaudesta toiseen samoja, tylsiä ruokia. Pitäis ehkä vähän ottaa itteään niskasta kiinni tuon ruuanlaiton suhteen, mutta kun oon niin nirso ja laiska! No, jos vaikka yrittäis ottaa muutaman uuden reseptin kuukaudessa kokeiluun, niin sekin olis jo jotain. 

Nyt vähän harhauduttiin haasteen aiheesta, mutta ei se mitään! 


P.S. Mun on pitänyt tehdä jo monta viikkoa postaus meidän päivästä kuvien muodossa, mutta siinä ei hirveesti itku auta markkinoilla, kun muistat asian iltapäivällä. Argh. Ehkä mä vielä joku kaunis päivä muistan. Ja juu, sekin varmaan vaikuttaa asiaan, että meillä herätään nykyään neljän aikaan ja sen jälkeen torkutaan enää pieniä pätkiä puoli seiskaan tai hyvällä tuurilla seiskaan. Lapset <3


4 kommenttia:

  1. Se on muutes hassua että vaikka kuinka isot ostokset teet kaupassa niin silti se jääkaappi ei täyty. Osa syy meilläkin kyl se että pakkanen täyttyy ja kuiva kaapit :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se tuntuu muuten tosi turhauttavalta, että kauppaan hupenee tuhottomasti rahaa ja jääkaappi näyttää tuolta :D Toki meilläkin on pakkanen melkein täynnä ja kuivakaappi natisee liitoksistaan, mutta silti :D

      Poista
  2. Ihanan puhdas ja siisti jääkaappi! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heh, mä olen aika tarkka jääkaapin siisteydestä ja järjestyksestä. Sen takia esimerkiksi ruokaostokset puran aina minä, koska Miika ei osaa laittaa niitä oikeille paikoille :D

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!