31.10.2013

Rakkaus Muumeihin

(Tän viikon teema on näköjään vinossa olevat kuvauskohteet, pahoittelen. Hyllyssä 15 mukia :))

Muutama päivä sitten blogissa vilahti kuva, jossa näkyi mun Muumimukit. Mä keräsin jossain vaiheessa mukeja ahkerasti ja ne olivat entisessä asunnossamme hyllyssä koristeena, mutta täällä uudessa kodissa ne ovat olleet melkein vuoden päivät astiakaapin ylähyllyllä pölyttymässä, sillä muuta paikkaa niille ei ole ollut. Arvelinkin jokunen päivä sitten, että mun Muumirakkaus saattaa ottaa taas tuulta siipiensä alle, kun saan mukit näkyville, enkä ollut väärässä - taaskaan ;) Hieman ehkä hävettää myöntää, että olen tällä viikolla tuhlannut rahaa viiteen Muumimukiin, huh! Mä hoksasin, että kesäkuun lopussa on poistunut kaksi mukia, joista vain toinen mulla oli. Tajusin myös, että vuoden lopussa tuotannosta poistuu Muumimamma ja Muumipappa, joista kumpaakaan mulla ei ollut. Kuulin vinkkiä, että Halpa Hallista noi saattais löytyä ja siellähän niitä oli, joten matkaani tarttui kolme Muumimukia. Tällä viikolla olen hommannut myös talven sesonkimukin, sekä viime kesän sesonkimukin. Nyt lupasin pyhästi, että ostan tästä lähtien vain sesonkimukeja ja valikoimasta poistuvia, toki mulle voi lahjaksi ostaa muitakin (vinkvink) ;)

Niiskuneiti ja Runoilija, vuoden 2013 sesonkimuki 

Vilijonkka, 2004-30.6.2013 

Kuusen alla, vuoden 2013 sesonkimuki

Mua harmittaa, että keräilyn alussa pesin mukit, vaikka ne eivät käyttöön tulleetkaan ja samalla poistin tarrat. Tyhmä minä. Uudet mukit olen laittanut suoraan hyllyyn, pesemättä ja tarroja poistamatta. Jospa niilläkin olisi vuosien päästä jonkun verran arvoa :) Haluaisin ostaa Islalle ja Milolle kummallekin omat mukit, jotka annan sitten omaan ensimmäiseen kotiin mukaan. Islalle haluaisin ehdottomasti Pikku Myyn, kuvaahan se varsin hyvin meidän pienen tuittupään luonnetta ;) Milolle en vielä tiedä minkä haluaisin, mutta ehtiihän sitä vielä miettimään. Mun pitäisi ostaa myös jostakin mukista tuplakappale, jonka saisin itselleni käyttöön. Niin, munhan ei pitänyt ostaa niitä ylimääräisiä mukeja... Noo, saas nähdä missä vaiheessa ja millä mukeilla kokoelma seuraavan kerran karttuu.

Muumimamma ja marjat, 1999-31.12.2013 

Muumipappa tuumiskelee, 1999-31.12.2013

Löytyykö lukijoiden joukosta muita Muumifaneja? 
Keräilettekö mukeja ja omistatteko muita Muumituotteita?



23 kommenttia:

  1. Täälläkin yks muumi-hullu, mukeja löytyy tällä hetkellä 19kappaletta, mutta meillä ne on kaikki kovassa käytössä. :) Munkin täytyis koittaa jostain vielä äkkiä hankkia tuo muumimamma ennen kun ne loppuu kokonaan! Ja tämän talven muki on myös vielä hankkimatta, mutta oma mummi lupaili sitä kylläkin jo joululahjaksi. ;) Ihania mukeja on, ja kivan näkösiä tuossa hyllyllä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kannattaa sitä Muumimammaa käydä katsomassa Halpa-Hallista, jos Zeppelinissä päin pyörit. Aika monessa Halpa-Hallissa on tuntunut vielä olevan ja hintakaan ei ollut kun himpun yli kympin :)

      Poista
  2. Muumifani! ♥ täällä ♥ ostin juuri itselleni sen Muutto nimisen mukin ja oon innoissani siitä! Uusinta joulumukia en vielä omista, kun ei ole ollut kaupoissa, mutat ehkäpä tässä jonaine päivänä sen pääsen ostamaan! Mun äidillä on kaikki mahdolliset muumimukit 2000-luvulta ja varmaan enne sitäkin jo ja on myös kannuja, vuokia jne. :) me ollaa muumi-hulluja :D ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohhoh, oon ehkä vähän kade äitis kokoelmalle! Mun mielestä se uusi Muutto-muki on tosi kaunis ja sen haluan kyllä ehdottomasti jossain vaiheessa hyllylle muiden kaveriksi :)

      Poista
    2. Hihi! :) Niin olen minäkin! :D Ja anteeksi kirjoitusvirheet, olin kai niin innoissani, kun kirjoitin tuota kommenttia sinulle! :P

      Poista
  3. Täällä tulee kullan arvoinen vinkki! Tammikuun ajaksi tulee myyntiin jonkinlainen Tove Jansson 100v muki, joita on rajoitettu erä! (Kirjoittelee yks muumihullu...)

    Mä en voinu ostaa enää enempää mukeja, kun kaikki löyty jo hyllystä, niin aloin sitten ostella niitä kulhoja :D Kivaa sekin!

    Milolle voisit ostaa sen uuden Muumipeikon? Musta se ois ainakin tällä hetkellä ihanan vauvamainen, turkoosin värinsä takia! :D

    Itselläni löytyy n. 30 mukia, en muista tarkalleen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun on ehkä pakko saada se muki! Mulle riittää toi mukien kerääminen, eihän meillä ois missään edes tilaa kipoille :D Se Muumipeikko ois kyllä kiva, toinen on Mörkö, ku se on niin söpö!

      Poista
  4. Täälläkin yksi muumi-fani. Kaapit pursuaa muumimukeista, -lautasista, -kulhoista, -laukuista ym ym. Ne vaan on niin ihania!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi meillä on säilytystilaa ihan liian vähän, joten mukien kerääminen saa riittää mulle, EHKÄ!

      Poista
  5. Minulta ei taia löytyä yhtää muumimukia kaapista... Enkä kyl tiiä että miks ei.. ;) kivoja ne meinaan on
    -Minna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, kyllä sulla Minna pitäis olla ainakin yksi käyttömuki, jos ei muuten. Muumit on vaan niin kivoja!

      Poista
    2. Noh juur järkytin anoppia kertomalla että en yhtää omista. Ni tulee kuulema sit joululahjaks ;) -Minna

      Poista
    3. Sit kun yhden saat, niin pitää hommata toinen, kolmas, neljäs... ;)

      Poista
  6. Itsellä sama tilanne kuin sulla aikaisemmin, kaikki mukit kaapissa piilossa. Haaveilen niin kunnon paikkaa kokoelmalle, että siitä pääsisi paremmin nauttimaan :) Tällä hetkellä 30 mukia, himoitsen kovasti kannuja, mutta täytyy kasvatella ensin rahavaroja :D

    -Janika

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi, ne kannut on älyttömän ihania, mutta hinnatkin on aika kivoja... Seikkailu- tai Muuttokannu olis ihana!

      Poista
  7. Muumimukeja ja kippoja keräilen! :) Mukeja ei ole kuin 2, Pikku Myy ja Vilijonkka ja sitten kippoja onkin jo enemmän :) Mä oon myös pessyt kaikki ja tarrat lähteny, koska käytän noita astioina vaikka keräilenkin niitä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en mukeja käytä, vaan saavat olla hyllyssä koristeena ja jostain mukista hommaan itselleni sen tuplakappaleen, jotta saan uuden teemukin. Muutamia lahjaksi saatuja aterimia meillä on käytössä, mutta mukeihin jätän tästä lähtien tarrat, kun ne ei käyttöön tule :)

      Poista
  8. Mä hurahdin noihin muumimukeihin 5v sitten kun muutin kotoa. Sainkin sitten aikamoisen kokoelman kerättyä kun sain niitä joulu ja synttärilahjoiksi KAIKILTA :D Sittemmin innostus on hiipunut ja tilalle on tullut ihan tavallisia valkoisia ja punaisia Teeman mukeja :D Sitäpaitsi tuo täystuho lapsi on rikkonut vissiin 3 muumimukia ennenkun sain siirrettyä ne vetolaatikosta turvaan. Meillä ei siis ole yläkaappeja keittiössä ollenkaan joten tästä syystä ne mukit on olleet vetolaatikossa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huh, aika huono paikka Muumimukeille, kun perheessä on kaksijalkainen täystuho! Mä haaveilen kans Teema-sarjasta meille - ehkä sen aika on sitten, kun en enää Muumeja jaksa kerätä ;)

      Poista
    2. Rupes naurattaa kun tänään just siivosin keittiön kaappeja ja mullahan on seikkailu-tarjotin, muumikannu ja piirakkavuoka. Tai ainakin oletan sen olevan piirakkavuoka?:D Samoin sitten löytyy peltiset 3kpl muumipurkkeja, kahvipurkkina toimii musta mörkö-purkki, ikkunassa roikkuu semmoinen muumipappa-lasitaulu ja kaapista löytyy parit muumilakanat :D En vaan taas ole ihan skarppina tai sitten oon niin tottunut noihin etten edes huomannut :D

      Poista
    3. Ohhoh, sullahan on vaikka ja mitä! Olen kyllä kateellinen kannusta, mun mielestä Seikkailu- tai Muuttokannu olis niin ihania!

      Poista
  9. Multa löytyy lähes 40 muumimukia ja 4 syvää lautasta :) mukeista taitaa 8 olla käytössä muut vitriinissä odottamassa arvon nousua jos niistä raskii joskus luopua :D muutto on uusin ostos ja siitä haluaisin ainaki purkin lisäksi, niiiin ihana..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohhoh, sullahan on aika hyvä kokoelma, vaan reilu parikymmentä puuttuu :) Se Muutto on kyllä tosi kaunis, pitäisi ehdottomasti itsellekin ostaa se.

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!