25.12.2013

Aaton tunnelmia

Vaikka kovin suunnittelinkin pitäväni muutaman päivän tauon bloggaamisesta, niin huomaatte varmaankin, ettei se oikein onnistunut. Mulla oli joku aika sitten vähän hiipunut inspiraatio kirjoittamiseen ja bloggaamiseen, mutta nyt olen taas intoa puhkuen kirjoittanut melkein joka päivä ja tänäänkään en malttanut pysyä poissa. Meillä oli eilen mahtava jouluaatto ensin oman perheen kesken ja sitten Miikan vanhempien luona. Aamulla herätyskellomme ei antaneet hetkeäkään armoa ja tikkana oltiin ylhäällä jo joskus puolen kahdeksan maita. Onneksi ei ollut vuorossa sentään puoli seiskan aamu, sillä yöunet jäivät muutenkin taas kerran vähän lyhyiksi... Lahjoja alettiin avaamaan jo ennen kahdeksaa, kun odoteltiin riisipuuron jäähtymistä ja Isla oli innoissaan paperien repimisestä, Milo toimi loistavana assistenttina vieressä. Viime kesänä 1-vuotissynttäreillä Isla ei vielä hoksannut jutun ideaa, että ne paperit pitäisi repiä sen lahjan päältä pois, mutta tällä kertaa ei tarvinnut kahta kertaa käskeä. Olkkarin lattia peittyi pienen pieneen paperisilppuun, kun Isla repi sellaisia minimaalisen kokoisia paperin palasia paketeista, ojensi niistä jokaisen mulle ja tokaisi "kiitti!". Tätä toistettiin noin tuhat kertaa, joten lahjojen avaamisessa hieman kesti. Onneksi Isla hoksasi myös nopeamman tyylin äkkiä ja sen jälkeen pakettien auki repiminen sujui ajatustakin nopeammin.





Lahjasaaliista mä en kerro vielä mitään, sillä niistä on tulossa oma postaus. Sen voin kuitenkin sanoa, että vaikka mä en muksuille montaa lahjaa ostanutkaan, niin silti paketteja oli mun mielestä ihan älytön kasa. Toki jollain on varmasti aina enemmän, isompaa ja kalliimpaa, mutta mä nimenomaan haluaisin painottaa lapsille sitä, ettei joulu ole pelkkää materiajuhlaa, vaan että joulun ideana on viettää laatuaikaa perheen kanssa, ilman kiirettä. Mä olen kuitenkin todella kiitollinen kaikista lahjoista, joita lapset sai ja lähetänkin tätä kautta kiitokset jokaiselle lahjan antaneelle, sillä tiedän että teistä aika moni lukee tätä blogia ;)

Iltapäivällä suunnattiin siis Miikan porukoiden luokse, kunhan lapset olivat heräilleet päikkäreiltä ja syöneet välipalan. Pöytä oli katettu koreaksi ja tarjolla oli jos jonkinmoista jouluruokaa. Mä keräilin Islankin lautaselle vähän kaikkea ja likalle upposi kaikki muu hyvin, paitsi punajuuret. Mä olen itse tosi kranttu ja en syö esimerkiksi mitään perinteisiä joulupöydässä tarjottavia laatikoita, koska en tykkää niistä. Isla sen sijaan onneksi söi kaikkea nirsoilematta ja maistoi ennakkoluulottomasti. Miikan vanhempien luona vierähti jokunen tunti, jonka jälkeen saavuttiin kotiin ja pian olikin iltahommien aika. Päivät tuntuu kuluvan hurjan paljon nopeammin, kun on jokusen tunnin poissa kotoa. Lasten käytyä yöunille me korkattiin pullo kuohuvaa ja nautittiin kahdenkeskisestä ajasta :)





Meillä oli tosi ihana jouluaatto ja tänään ollaan menossa mökille viettämään joulupäivää mun vanhempien kanssa. Kahdet jouluruokaähkyt on jo vedetty, tänään vuorossa kolmannet ja huomenna neljännet. Joko saa lopettaa? :D Mä rakastan kinkkua yli kaiken ja jouluna ei mietitä sitä, montako kertaa ruokaa on tullut jo santsattua, sillä sitä ehtii murehtimaan sitten joulun jälkeen ja tekemään taas katteettomia lupauksia seuraavalle vuodelle ;)

Miten teidän jouluaatto sujui? Kai olitte olleet koko vuoden kilttejä? ;)


2 kommenttia:

  1. Ihania kuvia!:) Tosi kaunis toi Islan mekko!:)

    Täälläpäin se pakettien määrä oli V-A-L-T-A-V-A!!!! Isoja ja pieniä paketteja pikkumiehelle. Mä olin ihan järkyttynyt kun oltiin miehen Mummolassa jossa niitä paketteja tuli vaikka kuinka ja monta. Siitä kun suunnattiin anoppilaan niin siellä se kasa on vielä isompi... Eilen vielä tuli lisää paketteja ja lauantaina ois vielä yksi lahjojenjako edessä.. Me hukutaan tähän tavaramäärään!:D Onneksi kuitenkin oli vaatteita aika paljon paketeissa..!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Islan mekko oli löytö H&M:ltä ja aluksi epäilin, että passaakohan ollenkaan meidän likalle kun ei oo yhtään sen tyylinen, mut olihan se ihan kivan näköinen :) Meillekin tuli ihan liikaa paketteja, pitänee tehdä vähän inventaariota vanhoihin leluihin :P

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!