3.12.2013

Keittiön sisustushaaveita

Mä olen aina ollut vähän tuulella käypänen ja kyllästyn nopeasti asioihin, joita olen aikaisemmin rakastanut yli kaiken. Tämä ei nyt koske miehiä ja lapsia, mutta materialistista rakkautta kyllä. Onneksi pankkitilini ei pursua yli äyräiden, sillä siinä tapauksessa meillä vaihtuisi sisustus varsin tiuhaan tahtiin, toisinaan ehkä jopa viikoittain. Mä olen jo pidemmän aikaa haaveillut keittiön uudistamisesta, mutta tässä on nyt ollut muitakin rahareikiä ja tulee olemaan, joten keittiön uudistaminen saa odotella vielä jonkun aikaa. Onneksi haaveilu ei maksa mitään ja ehkä mä ehdin tässä pyörtää vielä mielipiteeni monta kertaa ja päättää keittiöön kenties sellaiset kalusteet, joita jaksan katsella sitten pidemmän aikaa.


Tällä hetkellähän meillä on keittiössä Vallilan keltaiset Mandariini-verhot, jotka ostin jo edellisessä asunnossa asuessamme ja alunperin kaavailin niitä Islan huoneeseen. Lopulta Islan huoneeseen valikoitui kuitenkin erilainen (puna-valko-musta) väriteema ja näin ollen verhot eivät sinne sopineet ja päätyivät keittiöön. Meidän ruokailutila tuossa keittiössä on varsin pieni kooltaan ja keltaiset verhot voimakkaan kuvion kera tuntuu pienentävän tilaa entisestään. Haluaisinkin keittiöön paneeliverhot, ehkäpä samanlaiset kuin makkarissa. Rakastan valkoista ja vähän kerrallaan olen alkanut rakastumaan taas mustaan, se tuo kivasti kontrastia vaaleaan sisustukseen. Verhojen lisäksi haluaisin vaihtaa ruokaryhmämme, onhan se varsin pieni neljän hengen ryhmä ja liitokset natisee siihen malliin, ettei se enää varmaan kovin pitkään palvele. Kahdesta tuolista on istuinosat rikki ja muidenkin tuolien ruuvit kaipaa vähintään kiristämistä, en tosin tiedä auttaako sekään enää. Ruokaryhmän olen saanut joululahjaksi ensimmäiseen asuntooni vuonna 2009, joten onhan sillä ikää jo neljä vuotta. Kaiken edellä mainitun lisäksi tuoleista löytyy yksi iso miinus, sillä istuinosat ovat kankaiset ja kangas materiaalina ei ole kovin lapsiystävällinen valinta. Niin ja se värikin on väärä. Haluaisin siis uuden ruokaryhmän, mutta aika näyttää, että milloin sellainen meille saadaan. Verhojen ja ruokaryhmän lisäksi haluan vaihtoon kattolampun, joka on tällä hetkellä Ikean ihana pölynkerääjä (Knappa), jonka piti olla tuossa vain väliaikaisesti. Noh, väliaikainen on muuttunut kuukausien saatossa toistaiseksi pysyväksi ratkaisuksi, mutta haluan sen ehdottomasti vaihtaa ja mahdollisimman äkkiä! 



Kollaaseissa on asioita, jotka miellyttävät tällä hetkellä silmääni. Olen haaveillut jo ikuisuuksia korkeakiiltovalkoisesta ruokaryhmästä mustilla (keino)nahkatuoleilla, mutta nyt olen alkanut lämpeämään myös läpikuultaville. Kollaasissa on myös jotain, jonka en uskonut siellä olevan missään vaiheessa; puuta! Mä olen aina vihannut puun väriä, olipa sitten kyseessä tammi tai koivu. Pähkinää rakastin jossain vaiheessa, kuten ehkä nykyisestä ruokaryhmästäkin sen huomaa, mutta nykyään en tykkää enää siitäkään. Ehkä mä olen tulossa vanhaksi tai jotain, koska en todellakaan uskonut lämpeäväni tuon näköisille pöydille ja tuoleille :D 

Mikäli kiinnostaa meidän keittiön nykyinen ulkoasu, niin sitä voi käydä kurkkimassa täällä. Kellon alle on tosin eksynyt hyllyllinen Muumimukeja ja pöytäkin on nykyään toisin päin ikkunan alla, mutta idean varmaan ymmärtää :)

Löytyykö kollaaseista esineitä, joita voisitte kotiuttaa omaan keittiöönne tai jonnekin muualle? 
Puun väriset asiat, sytyttää vai ällöttää?


Kuvat x, x, x, x, x



11 kommenttia:

  1. Sulla on kyllä todella samanlainen maku kun meikäläisellä! Oon sitä monesti päivitelly mielessäni ja laitan sen sulle nyt tännekki :) -Minna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mutta kummallakin on vaan niin hyvä maku, että pakko sen on olla samanlainen! ;)

      Poista
    2. Aiivan ;) -Minna

      Poista
  2. Näitä postauksia ei ikinä pitäis kattoa kun alkaa sit kyllästyttämään oma tavallinen keittiö :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totta, sisustus(haaveilu)postaukset on tosi petollisia, koska sitten haluaa itsekin vaikka mitä uutta :D

      Poista
  3. Jos luovut mandariineistä, niin täällä on ostaja!!! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Katsellaan, katsellaan. Vielä en oo päättäny, että lähteekö ne kiertoon vai jäävätkö odottamaan kaapin perälle parempia aikoja :)

      Poista
  4. Mulla oli toi puunvärinen kausi jossain vaiheessa! Sitten kyllästyin niin meni koko olohuone uusiks sohvaa myöten! :D
    Tällä hetkellä nyt mulla on vähän tämmöinen sekakausi menossa,kun olohuoneessa on kaikki tummaa puuta ja sitten taas muualla valkoista ja semmoista vanhan näköistä :P
    Makuuhuoneen haluisin pistää ihan uusiksi. Tapetit sais kyllä jäädä (onhan ne jo vuoden siinä ollutkin ;D) mut muuten KAIKKI uusiksi. Se on jäänyt koko tän sisustamisen ulkopuolelle kun se on tuolla yläkerrassa eikä siellä käydä kun nukkumassa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä vähän kans pelkään, että jos ostan jotain puun väristä, niin alan vihaamaan sitä taas jossain vaiheessa :D Saas nähdä, että mihin tässä nyt sitten päädytään... Jos mä olisin rikas, niin kyllä meilläkin vaihtuis sisustus varmaan joka huoneessa ja kämppä siinä samalla :D

      Poista
    2. Rikkaita ei olla,mutta pienellä budjetillakin saa ihmeitä aikaan kun jaksaa etsiä :) Ja okei täytyy se mainita, että vuosi sitten tuli kunnon veronpalautukset jotka sitten avitti tossa olkkarin uudelleen laitossa!:)
      Kuinka ihanaa oiskaan kun vois kerralla pistää kaiken eikä tarvis odotella vuotta että saa kaiken haluamansa ;)
      Teillä on nytkin jo niin kaunis koti :)

      Poista
    3. Mut kun ei oo rikas, niin on vähän haastetta sisustaa asuntoa mieluisaksi ja hyvä niin ;) Mä yritän pitää vielä veronpalautusrahoja tilillä, mutta yksi ruokaryhmä Askossa saa mut ihan sekaisin ja haluaisin sen HETI! Kiitos, vähän kerrallaan on asuntoa sisustettu ja kyllä se nyt on paljon mieluisampi, kuin esimerkiksi kolme vuotta sitten, jolloin lähes kaikki oli käytettynä saatua :)

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!