30.12.2013

Kuluneen vuoden mieleenpainuvimmat postaukset

Nyt kun vuosi on lopuillaan, ajattelin koota teille joka kuukaudelta muutamat postaukset kuvien kera, tietysti. Kuluneen vuoden aikana on tapahtunut hurjasti kaikkea ja kohokohta oli varmasti meidän pienen rakkaan kuopuksen syntymä <3 Vuoden aikana olen kirjoittanut 284 postausta (ja muutama on vielä tulossa!), joten aika paljon ahkerampia ollaan oltu edelliseen vuoteen verrattuna! Eniten postauksia oli toukokuussa (31kpl) ja vähiten elokuussa (18kpl). Mä ihmettelen miten oon ehtinyt toukokuussa kirjoittelemaan niin paljon, olinhan kuitenkin viimeisilläni raskaana, touhusin taaperon kanssa ja viimeisen viikon kuukaudesta ihmettelin arkea kahden lapsen kanssa. Elokuussa kirjoittamisinto oli vähän kadoksissa, mutta kyllä se sieltä taas löytyi, kuten huomaa ;)


TAMMIKUU:

- Paljastin vihdoinkin blogin puolella, että perheeseemme on tulossa uusi jäsen kesäkuussa ja saman päivän rakenneultrassa oli paljastunut, että tulokas on poika. Tämä oli ehdottomasti tammikuun suosituin postaus.

- Kokosin postaukseen kaikki mahakuvat, joita olin räpsinyt raskauden puoleen väliin mennessä ja mukaan pääsi myös jokunen kuva Islan raskausajalta vertailun vuoksi.



HELMIKUU:

- Se fiilis, kun heräät keskellä yötä lapsen oksennettua sänkyyn ja alat pesemään pyykkiä ja keittämään tutteja puoli kaksi yöllä. Mä tykkään kirjoittaa tekstejä positiivisella fiiliksellä ja toivon, että muillekin tulee siitä hyvä mieli, mutta toisinaan tulee kirjoitettua myös postauksia, jotka kertoo, että ihan tavallisia mekin ollaan ja kaikki ei todellakaan ole aina ruusuilla tanssimista :)

- Kirjoitin postauksen siitä, kuinka olen pyrkinyt heti alusta asti toistamaan Islan kohdalla samoja rutiineja tiettyihin kellonaikoihin, jotta elämä rullaisi mukavammin tutun rytmin säestämänä. Samaa ollaan jatkettu Milon kohdalla ja olen todennut oman elämänkin paljon helpommaksi, kun tietää tarkalleen, että mitä tehdään milloinkin ja mitä lapsi on vailla mihinkin kellonaikaan.



MAALISKUU:

- Kyseinen sana oli varmaan maaliskuun käytetyin ja sama tahti on jatkunut edelleenkin. Sen jälkeen, kun likka keksi ilkeilyn, ei loppua ole näkynyt. Draamakuningattaren elkeet alkoivat tulla esille jo tuolloin ja voin kertoa, ettei tilanne ole ainakaan parantunut ;)

- Toteutin erään lukijan toiveen ja tein postauksen minusta ja Miikasta, siitä mistä kaikki alkoi ja kuinka tähän on päädytty. Postauksen jälkeen on saatu toinen lapsi, menty naimisiin ja vietetty neljättä vuosipäivää - nopeaa toimintaa, sanoisinko!

- Kaikessa lyhykäisyydessään tää oli mun mielestä ehkä parhaimpia postauksia ikinä, sillä kyllähän Islalla oli aika paljon samaa näköä Kummolan kanssa, ainakin ilmeen osalta. Kiitokset kaverille, joka tästä vinkkasi!



HUHTIKUU:

- Islasta huomasi jo tosi pienenä sen, että luonne ei ole sieltä rauhallisimmasta päästä ja likka on suuttuessaan tosi tempperamenttinen ja äkkipikainen. Turha mun siitä tosin on marmattaa, sillä minulta kai tuo luonne on peritty ja päivä päivältä musta tuntuu enemmän siltä, kun katsoisin itseäni peilistä. Niin riiviö ja dramaattinen, mutta myös niin rakas <3

- Siinä vaiheessa, kun sain tietää olevani raskaana, aloin kuumeisesti pohtimaan erilaisia ratasvaihtoehtoja. Pitkällisen vertailun ja pohdinnan jälkeen päädyin Mountain buggy dueteihin ja päivääkään ne ole hankintaa katunut! Varsin oivat menopelit meille ja erittäin näppärät pienen kokonsa takia.

- Mä olen kuvannut Islasta (ja Milosta) harmittavan vähän videopätkiä, mutta tästä postauksesta löytyisi yksi! Samassa kirjoituksessa kerroin myös neidin harjoittelevan ilman tukea seisomista ja näin jälkeenpäin kauhistelen myös sitä, että kylläpä Isla on ollut kalju!



TOUKOKUU:

Synnytys, se toinen
- Vajaa viikko synnytyksen jälkeen kokosin ajatukseni ja tein blogihistoriani toisen synnytyskertomuksen ja siitäkin meinasi tulla nälkävuotta pidempi ;) Synnytyskertomus on blogin viidenneksi luetuin postaus.

Pikkuprinssi <3
- Toukokuussa tapahtui hurjasti asioita ja kaikista tärkeimpänä varmasti meidän kuopuksen syntymä. On se vaan niin ihmeellistä saada käsivarsille sellainen pienen pieni nyytti ja ihmetellä, että onko toi tosiaan mun. Meidän pieni poika syntyi rv. 38+0, pituutta oli 47,5cm ja painoa 2720 grammaa.

TOIVEPOSTAUS: Miikan näkökulmasta
- Mä suostuttelin aikani ja sain Miikan kirjoittamaan ensimmäisen postauksensa blogin synttäriviikon kunniaksi. Ehkäpä ensi vuonna saamme lukea taas Miikan kirjoittamaa tekstiä, jos oikein nätisti pyydän? ;)

TOIVEPOSTAUS: Nuoruusvuoteni
- Tämä postaus oli myös osa blogin synttäriviikkoa ja pääsin kaivelemaan ulkoisen kovalevyni aarteita etsiessäni vanhoja kuvia. Huh, onneksi sitä on vähän aikuistunut ja silmämeikkikään ei oo enää yötä mustempi ;)



KESÄKUU:

Mountain buggy duet osa 2
- Kirjoitin tuplarattaistamme toisen osan, kun niitä oltiin päästy ihan oikeasti testaamaan. Vaikka meillä olisi isompi auto ja isompi hissi, eikä olisi tarvinnut miettiä niin tarkkaan esimerkiksi rattaiden leveyttä, niin tuskin siltikään olisin mitään muita ottanut. On ne vaan hyvät, edelleen.

Imetysasiaa ja pikkuveljen neuvolakuulumisia
- Kirjoitin kesäkuussa myös imetyksestä, vaikka se tuntuukin olevan edelleen aikamoinen tabu. Islan kanssa imetys ei lähtenyt sujumaan missään vaiheessa, joten Milon kohdalla se oli mulle tosi tärkeää ja muistan vieläkin sen fiiliksen, kuinka onnellinen olin, kun imetys onnistui.

Onnea on auttavat kädet
- Me vietettiin varmaan ainakin puolet kesästä mökillä ja olen edelleenkin tosi kiitollinen mun vanhemmille siitä, että saatiin apua aina kun tarvittiin ja Islallekin tottuminen veljeen kävi varmasti helpommin, kun aina oli mummon, papan tai isän syli tarjolla, kun äiti oli pikkuveljessä kiinni.



HEINÄKUU:

Syntymäpäivän kuvaähky
- Isla täytti kesäkuun viimeinen päivä vuoden ja synttäreiden kuvapläjäys saatiin heti heinäkuun alkuun.

Ristiäisiä ja rouva
- Heinäkuussa meidän kuopus sai nimekseen Milo Manuel, vietettiin Islan synttäreitä ja samalla minusta tuli rouva, kun lyötiin kaikki ällikällä ja mentiin ristiäisten yhteydessä naimisiin! Ihmisten ilmeet oli kyllä aika näkemisen arvoiset ;)

A Beautiful Body
- Kai muistatte vielä tempauksen, johon lähti mukaan kymmeniä blogeja ja äidit uskaltautuivat näyttämään paljasta pintaa? En olisi ikinä uskonut lähteväni tähän mukaan, mutta edelleenkin olen erittäin ylpeä, että tein niin. Tämä postaus on blogin historian luetuin teksti.



ELOKUU:

Apinalapsi?
- Mä kauhistelin elokuussa sitä, kun lapsestamme kuoriutuikin yhtäkkiä apina ja mikään pöydillä oleva ei ollut enää turvassa. Mustelmia ja kolhuja tuli päivittäin, vaikka yritinkin vartioida likan tekemisiä koko ajan.

TOIVEPOSTAUS: Kaksi lasta ja pieni ikäero = katastrofi?
- Mä sain lukijalta mukavan toiveen toteutettavaksi kahden lapsen pienestä ikäerosta. Mä olen aina halunnut lapset pienellä ikäerolla ja sen sain. Kaduttaako se mua? Ei edelleenkään, vaikka välillä tuntuu ettei käsiä ole tarpeeksi ja pitäisi revetä miljoonaan paikkaan samaan aikaan ja se ei vain ole mahdollista :D



SYYSKUU:

Uutta kotona!
- Äitiyspäivärahalla sisustaessa pitää harkita tarkkaan valintoja ja säästää, mutta vaikka olenkin ollut minimiäitiyspäivärahalla viimeiset puolitoista vuotta, saa aina toisinaan hankittua jotain kivaa. Mä tykkään sisutaa ja vähän kerrallaan tämä asunto on alkanut näyttämään kodilta, kun on saanut hommata mieluisia tavaroita. Minkäs sitä materialisti itselleen mahtaa? ;)

Pieni tyttö isojen tyttöjen sängyssä 
- Isla oli vajaan 1v 2kk siirtyessään isojen tyttöjen sänkyyn ja alussa mentiin kahdella turvalaidalla, nyt jo pidempään yhdellä. Mä olin tosi onnellinen siitä, että huoneeseen saatiin hetkellisesti lisätilaa pinnasängyn lähdettyä uuteen kotiin. Nyt tuon saman tilan vie Milon sänky, mutta en valita kun vihdoinkin saadaan makkari vain omaan käyttöön ja muksuilla on oma huone!



LOKAKUU:

Päivä kuvina part 2
- Blogin toinen päivä kuvina-postaus ilmestyi lokakuussa, ensimmäinen osa ilmestyi vuotta aiemmin syyskuussa. Mun mielestä päivä kuvina-postausta oli kiva tehdä, mutta kameran mukana raahaaminen ei ollut niinkään kivaa. Ehkäpä otetaan ensi vuonna uusiksi? ;)

Tahko
- Meillä oli lokakuun alkupuolella lapsivapaa viikonloppu, jolloin suuntasimme Tahkolle mökkeilemään kaveriporukalla. Mä olen ollut nyt mukana neljänä vuonna ja kokoonpano on joka vuosi aika sama, tänä vuonna porukkaan saatiin muutama kiva lisäys ihanien tyyppien muodossa!



MARRASKUU:

Kaksin leikkien?
- Isla on jo pidemmän aikaa osannut leikkiä itsekseen, mutta viime aikoina veljeä on otettu mukaan yhä enemmän. Tällä hetkellä sisarusten leikkiminen on toisen jahtaamista ja kukkuu-leikkejä, mutta pienestä se on aloitettava :) Islan lempileikkeihin kuuluu ruuanlaitto ja siitä saavat nauttia niin äiti, isi kuin vieraatkin!

Taivaallisen hyvä uunilohi!
- Mä en ole syntynyt kauha käteen ja paistinpannu toiseen, oikeastaan en edes tykkää ruuanlaitosta. Mun on kuitenkin ollut pakko opetella laittamaan ruokaa olosuhteiden pakosta - mieluiten teen helppoa ja nopeaa kotiruokaa. Vaikka tämä ei olekaan ruokablogi, aina joskus on pakko jakaa muutama kiva resepti ja tässä niistä yksi, joka on pysynyt jo pitkään mun lemppariruokien joukossa.

Todellinen minä
- Vaikka mä yritänkin näyttää yleensä suht siistiltä, kun naamani päätyy blogin puolelle, on todellisuus oikeasti varsin toinen. Mä kyllä liikun suht siistin näköisenä ihmisten ilmoilla, mutta kotona vaatetus on jotain vanhaa, löysää, lämmintä ja mukavaa. Kollarit, farkut kera auki olevan sepaluksen tai ilman housuja, kaikki käy ;) Ja mikä parasta, kommenttiboksissa selvisi, etten ole todellakaan ainut!



JOULUKUU:

Handmade by mummo
- Mä jaksan hehkuttaa vaikka maailman tappiin asti sitä, miten upeaa on, kun joku osaa ja jaksaa neuloa/virkata lapsille vaikka ja mitä! Ehkä mun on pakko opetella vielä joku päivä neulomaan, koska mäkin haluan olla sitten joskus sellainen mummo, joka neuloo lapsenlapsille lapasia ja sukkia :)

Epäonnistuneet joulukorttikuvat osa 1
- Mä epäilin jo muutama kuukausi sitten, että näinköhän meidän joulukorttikuvauksista mitään tulee. No eipä tullut ei, mutta saatiin ainakin blogimatskua kahden postauksen edestä! :D

Isla 1v 6kk!
- Tuntuu, että mun pienestä tytöstä on kasvanut yhtäkkiä vikkelä ja nokkela puolitoistavuotias. Ihanaa, kun Isla alkaa olemaan omatoimisempi, ymmärtää puhetta valtavasti ja tuottaa sanojakin jonkun verran itse, MUTTA se tempperamentti, huh!


Jos olisin etukäteen tiennyt, miten paljon tällaisen postauksen kokoaminen vie aikaa, olisin saattanut jättää väliin. Toisaalta on kivaa laittaa vuosi jollakin tavalla pakettiin ja tehdä katsaus siihen, mitä kaikkea onkaan tapahtunut. Tämä vuosi on ollut kyllä upea ja tapahtumarikas!


4 kommenttia:

  1. Olipas ihana postaus! :) Ja miten hirveästi Isla on kasvanut noista alku kuvista! Vau, iso tyttö jo!

    VastaaPoista
  2. Olipas kiva kerrata mennyttä vuotta tämän avulla! Pitipä ihan palata muutamiin postauksiinkin ;) teidän arjesta on kyllä niiin kiva lukea ja kuvat on aivan ihania, kiitos sinulle kun jaksat aina kirjoitella. :) voiskohan olla sellanen toivepostaus kenties tulevasta, jotta onko Isla ja Milo menossa päikkäriin jossain vaiheessa ja mitä tekeekään äiti? :) vai pysytkö kenties kotiäitinä? :) (en ainakaan muista lukeneeni, jotta mikä sinun koulutustaustasi on..) oikein ihanaa uutta vuotta teille! :) -Johanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa, että tykkäät lukea meidän kuulumisia ja toivottavasti pysyt mukana jatkossakin! Pistän postausidean korvan taakse ;) Mä olen ajatellut lähteä ensi syksynä kouluun. En ole valmistunut mihinkään ammattiin, koska tutkinto jäi ihan viittä vaille valmiiksi, kun jouduin Islaa odottaessa sairaslomalle jo aikaisemmin :)

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!