12.1.2014

Lomailua

Me oltiin lasten kanssa perjantaista sunnuntaihin mökillä ja voin kertoa, että se on kuin täysihoitoloma verrattuna kuluneeseen viikkoon, kun ollaan oltu kolmestaan kotona. Ensimmäinen viikko kai se aina pahin on ja ainakin tällä hetkellä mä olen tuhat kertaa positiivisemmalla tuulella, kuin mitä esimerkiksi muutama päivä sitten. Osaltaan asiaan on vaikuttanut se, että ollaan saatu soitella nyt joka päivä Miikan kanssa, toisin kuin aikaisemmin tällä viikolla. Mulla ja lapsilla on tietysti hirmuinen ikävä Miikaa, mutta ensi perjantaina saadaan taas koko perhe kasaan, kun Miika pääsee ensimmäisille lomille! 



Perjantaina mä sain aamupäivästä käydä vähän kaupungilla pörräämässä ja ruokakaupassa, kun äiti katsoi muksuja sen ajan. Voin kertoa, että tuntui aika kivalta päästä ekaa kertaa tällä viikolla ihmisten ilmoille ja vieläpä ihan yksin! Iltapäivällä lähdettiin sitten ajelemaan mökille muksujen ja äidin kanssa, mun isä tuli sitten myöhemmin perästä. Kulunut viikko oli aika rankka varmasti meille kaikille, joten oli luksusta päästä mökille tuulettamaan aivoja ja ennen kaikkea oli ihanaa, kun sai apua lastenhoidossa! Silloin kun on kivaa, viikonloput tuntuvat vain entistä lyhyemmiltä ja nyt on jälleen sunnuntai, mikä tarkoittaa paluuta arkeen. Mä yritän kuitenkin pysyä suht positiivisena ja ehkä ensi viikko onkin helpompi, kun kaikki ollaan vähän totuttu tähän uuteen tilanteeseen.

Isla on kiukutellut aivan älyttömästi mulle koko viikon, mikä on toisaalta ihan ymmärrettävää. Onhan se ihan outoa, kun yhtäkkiä isi katoaa jonnekin ja ei tule takaisin. Totta kai mä olen Islalle kertonut, että missä isi on, milloin me nähdään ja koska iskä tulee käymään kotona, mutta eihän noin pieni vielä sellaista ymmärrä. Päivä kerrallaan ja viikko kerrallaan, onneksi asepalvelus suoritetaan vain kerran elämässä!



Tänä aamuna Isla heräsi tosi räkäisenä, joten saas nähdä mitä ensi yöstä ja ensi viikosta tulee. Ipanat on olleet nyt reilun puolitoista tuntia unten mailla ja Isla herää vähän väliä itkemään, onhan se varmasti hankalaa nukkua kun nenä on tukossa. Kyllä tää tästä, näyttää tosin vähän siltä, että mulle ja Milolle on kans rantautumassa sama tauti hyvää kyytiä :( Jospa tää olis vaan tavan lenssu, eikä kenellekään nousis kuumetta, sopii ainakin toivoa. Mä taidan linnoittautua ensi yöksi sohvalle, jotta pääsen tarvittaessa rauhoittelemaan muksuja keskellä yötä nopeasti. Kyllä selkä kiittää, kun olen nukkunut tällä viikolla joka yö sohvalla perjantaita ja lauantaita lukuun ottamatta, mä en vaan osaa nukkua yksin meidän sängyssä :D

Kivaa sunnuntaita kaikille! Millainen viikko teillä on ollut? :)


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!