4.1.2014

Muumeista Taikaan



Me ollaan saatu nauttia viikonlopusta kahdestaan, kun ipanat ovat mökillä ja ollaan oltu vaan, mikäs sen parempaa. Mä latailen akkuja Miikan inttiä varten, sillä arki yksin kahden lapsen kanssa tulee olemaan varmasti rankkaa. Me käytiin tänään syömässä Raxissa itsemme ähkyyn ja sen jälkeen tehtiin mukava kalorinpolttolenkki kaupoissa ;) Lähdettiin etsimään juuri ilmestynyttä Tove Janssonin 100-vuotisjuhlamukia ja homma ei ollutkaan ihan niin helppo, kuin olin ajatellut. Mukista on ilmestynyt kahta eri versiota, sillä joka kuudenteen mukiin on painettu sisäpuolelle pienet silmälasit ja tietysti mä haluan juuri vähän sen harvinaisemman version. Kahdeksan kauppaa, kymmeniä mukeja ja en löytänyt mitä olin etsimässä. No onneksi mulla on koko vuosi aikaa etsiä juuri oikeanlaista mukia.

Koska en löytänyt kaipaamaani Muumimukia, ajattelin hieman lohtushoppailla ja mukaan tarttui kaksi Iittalan Taika-mukia. Mä olen tykännyt sarjasta jo tosi pitkään, sillä siskolla on sinipunaista Taikaa, mutta mun mielestä mustavalkea on aina ollut hienomman näköinen. Haaveissani mulla on vielä joskus kunnon sarja Taikaa ja valkeaa Teemaa. No, ehkä sitten joskus ;)

Mitäs mieltä olette, iskeekö Taika? Keräättekö te jotain tiettyä astiasarjaa?


4 kommenttia:

  1. Mie kerään taikaa punasena ja sinisenä :) lähinnä vaan mukeja, kahviastiastoa ja niitä 22cm lautasia, ne ruokalautaset on vähä liian isot mun makuun..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne ruokalautaset on kyllä aika hulvattoman kokoiset, kun tänään niitä kaupassa katselin :D

      Poista
  2. Mä keräilen Muumi kulhoja :D Mutta noi kipot on kans aika hienoja :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi Taika on mun mielestä kyllä tosi kaunis sarja :)

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!