14.1.2014

Voihan lenssu sentään!

Ajattelin tulla kirjoittamaan pikamoikat sairastuvalta, sillä joka iikka tässä asunnossa on enemmän tai vähemmän räkäinen. Islahan alkoi niiskuttamaan jo sunnuntaina, Milo sitten perästä maanantai-iltana ja mä olen niiskutellut jo usemman päivän enemmän tai vähemmän. Mä vaan niin toivon, ettei lenssu yltyis kenelläkään kovin pahaksi, sillä puolikuntoisena on aika keljua hoitaa toisia puolikuntoisia. Tänään sain aamulla hieman armoa, sillä ipanat heräsivät reilua tuntia myöhemmin, kuin normaalisti. Meidän aamu oli jotenkin heti hirmu tahmea ja hidas, johtuen varmaan normaalia myöhäisemmästä herätyksestä. Vaikka mä vihaankin yli kaiken aikaisia aamuja ja en ole ikinä kuulunut siihen aamuvirkkujen rasittavan pirteään ryhmään, mä olen vähän kerrallaan alkanut tottumaan aikaisiin aamuihin, vaikken olisi sitä ikinä uskonutkaan. Mehän herättiin ennen muksujen kanssa aina vaille yhdeksän, kun Milo nukkui vielä meidän makkarissa, mutta jäbän siirryttyä Islan kanssa samaan huoneeseen, on herätykset olleet lähes aina viimeistään vartin yli seitsemän, usein jopa puoli seiskalta. 


Tänään meillä on ollut yökkäripäivä (tai siis mulla ja Milolla, Isla repii itse yökkärin pois :D), sillä en viitsi viedä noin räkäisiä lapsia ulos. Mä olen siivonnut ja järjestellyt paikkoja koko aamupäivän, kun Milo ja Isla on touhunneet omiaan ja leikkineet kahdestaan. Yökkäripäivä taitaa jatkua ainakin lasten osalta iltaan asti, mutta itse ajattelin pyörähtää ihan pikaisesti kaupoilla, kun mun äiti tulee alkuillasta tässä piipahtamaan. Miten ihanaa onkaan päästä edes pieneksi hetkeksi jonnekin ilman lapsia, kun nyt on tottunut olemaan lapsien kanssa 24/7 ilman vapaahetkiä tai mahdollisuutta poistua kotoa ilman lapsia. 

Toivottavasti tervehdyttäis viikonloppuun mennessä koko konkkaronkka, sillä meillä on viikonlopulle taas jos jonkinmoista ohjelmaa ja olisihan se tietysti muutenkin kivaa, ettei tarviis viikkotolkulla kärsiä lenssusta :) Jos yhtä asiaa saisin nyt toivoa, haluaisin koko porukan selättävän flunssan mahdollisimman nopeasti, mutta jos se ei onnistu, niin toinen toive olis että ipanat tottuisivat fridalla niistämiseen. Mä olen odotellut tässä jo useamman kerran vähintäänkin poliiseja meidän oven taakse, kun kumpikin vihaa fridalla niistämistä yli kaiken. Huoh. No ehkä ne vielä jossain vaiheessa hoksaavat, että miten paljon helpompi on olla, kun nenä ei oo niin tuhannen tukossa ja pystyy hengittämään muutenkin kun vaan suun kautta.



Huomenna onkin jo viikon puoliväli ja perjantaina Miika tulee kotiin. Vielä kolme yötä, en jaksa odottaa!

Nyt taitaa olla aika paljon flunssaa liikenteessä, tuskin ollaan ainoita?



4 kommenttia:

  1. Meillä nuhasta tukkoiseen nenään on auttanut Vicksin eteeristen öljyjen höyrystin (löytyy apteekista), mutta pilkottu sipuli sängyn vieressä pitää vissiin ihan yhtä hyvin tukkoiset nenut auki :)

    Mun poika taitaa olla saman ikäinen Islan kanssa (puolitoista) ja hän on nyt itsekseen hoksannut niistämisen paperiin. Yleensä ei kyllä tosin sillon niistä kun sitä pyytää ja välillä niistelee ilman paperia, mutta joskus menee ihan niin kuin kuuluukin :D Ei oo kyllä toi oma poika koskaan pitänyt siitä, että nenää koitetaan niistä joten odotan kovin koska se oppeisis kunnolla niistämään ihan itse.

    Toivottavasti lunssa menee ohi pian.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä! Isla mallaa paperia nenän eteen, muttei vielä niistä itse. Aina kun kysyn, että pitäisikö niistää nenä, niin tulee kyllä mielellään niistämään nenän, vaikkei siitä yhtään tykkääkään :)

      Poista
    2. No onpa hän helppo :D Meillä yleensä kun tota kysytään niin lähetään juoksemaan karkuun ja yleensä vielä onnistutaan änkemään sellaseen piiloon, minne on ite tosi vaikea päästä :DD.

      Poista
    3. Saas nähdä, jos räkätauti pitkittyy, että onko niistäminen enää sitten niin helppoa :D Meillä frida aiheuttaa hirmuista huutoa ja karkuun juoksemista.Heti kun kaivan fridan esille niin Isla keksii että on pissihätä ja pakko päästä vessaan :D

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!