5.2.2014

Lettumestari?




Mun alkoi eilen tekemään hirmuisesti mieli jotain hyvää ja päädyinkin tekemään lettutaikinan, kun lapset oli saatu yöunille. Vaikka lettutaikina onkin naurettavan helppo tehdä ja ainekset siihen löytyy aina kotoa, en ole silti tehnyt lettuja muutamaa kertaa enempää. Ehkä harjoitus tekee mestarin, sillä lätyt näyttivät aika kauheilta, mutta olivat silti hyviä :D Vedeltiin illalla melkein kaikki letut, koska en tehnyt isoa taikinaa, mutta säästettiin Islallekin yksi välipalalle. Joku oli vähän innoissaan, kun sai letun ja vieläpä hillon kanssa!

Leipominen ei ole ikinä ollut mun bravuuri, vaikka olenkin aina onnistunut kohtuullisen hyvin, kunhan muistan noudattaa ohjeita suht tarkasti. Kaikista parhaiten onnistuu aina mokkapalat ja niissä en ole varmasti kertaakaan epäonnistunut, niistä tulee joka kerta liian hyviä. Ehkä mä yritän vähän tsempata leipomisen suhteen, koska se on kuitenkin ihan kivaa, jos joku muu vaan hoitaisi keittiön kuntoon leipomisen jälkeen... :D

Tykkäättekö te leipoa? Mikä on bravuuri, joka onnistuu aina?


8 kommenttia:

  1. Mun bravuuri on niinkin monimutkanen juttu kun pannukakku ;) Se saa aina kaikilta maistajilta kehut, ja kieltämättä se on aika hyvää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mutta eihän se haittaa, vaikka olisi yksinkertaista - kunhan on hyvää! :)

      Poista
  2. Letut on hyviä! :) Mä tykkään tehdä erilaisia juustokakkuja! :) Tekisin varmasti useamminkin!Tykkään muutenkin leipoa!Aina ei onnistu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun mielestä juustokakku kuulostaa jo sanana tosi pelottavalta, mä kun en ole mikään juustojen ystävä. Kaikki on kehunu juustokakkuja niin paljon, että mun on pitänyt jo pitkään maistaa, muttei ole tullut oikein tilaisuutta eteen :D

      Poista
    2. Eihän niissä nyt juustoja sinäänsä olekaan :D Tuorejuustoa jonka kanssa voi sekoittaa, vaikka maustettua rahkaa!Googlta juustokakku niin näät mitä siihen voi tulla.Juustokakuja voi soveltaa paljon.Esim mun lemppari on pätkis-juustokakku :) Kyseiset kakut tehdään irtopohjavuokaan!Tässä pieni vinkki nii uskallat tehä ja maistaa ;)

      Poista
    3. Tiedän kyllä, että niihin tulee tuorejuustoa, mutta se kuulostaa silti pelottavalta :D Pitäis vaan uskaltautua kokeilemaan, multa kun löytyis se irtopohjavuokakin!

      Poista
  3. Mä leipoisin jotain joka päivä jos linjat kestäis kaiken sen syömisen ;) Tykkään ihan hirmuisesti leipoa ja se onkin yks sellanen rentoutumiskeino. Bravuuuri on varmaan kuppikakut tällä hetkellä,mutta sekin vaihtelee.
    Mä en taas niitä ohjeita noudata niiin tarkalleen, vähän sinne päin vaan ;) Tänään pääsee taas koristelemaan täytekakkua, jes!:D Kuinka ihanaa oliskaan olla leipuri ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi kun voisikin syödä kaikki leipomukset, eikä se näkyisi missään! Mä olen monesti suunnitellut kuppikakkujen tekemistä, mutta ne on edelleenkin vielä suunnitteluvaiheessa :D

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!