27.2.2014

Nurkan takana on LOMA

Mä olen tottunut tässä muutaman edellisen vuoden aikana siihen, että Miika on aika paljon töissä, sillä parhaimmillaan työpaikkoja on ollut samaan aikaan kolme ja töitä seitsemänä päivänä viikossa ilman vapaapäiviä. Vuoden vaihtuessa jouduimme koko perhe opettelemaan täysin uudenlaista arkea, kun Miika lähti suorittamaan asepalvelusta ja olikin pari viikkoa putkeen poissa kotoa. Kaikkeen tottuu, niin ainakin sanotaan. Juuri kun aloin tottumaan siihen, että pyöritän tätä arkirumbaa yksin, Miika laitettiinkin kasarmilta kotiin ja annettiin kahden vuoden lykkäyspaperit käteen astman takia. Mä olen hidas tottumaan muutoksiin ja kesti hetken aikaa sisäistää, että Miika on todellakin kellon ympäri kotona, kun töitäkään ei ollut. Aloin jälleen tottumaan siihen, että Miika on koko ajan kotona ja mulla on enemmän vapautta lähteä vaikka kahvittelemaan ystävien luokse keskellä päivää, kunnes tilanne taas muuttui :D Viime viikon maanantaina Miika lähti töihin, tehden yhden klo 18-02 kestäneen vuoron ja muut vuorot sillä viikolla olivatkin sitten klo 10-18. Tällä viikolla Miika on alkanut tekemään koko ajan töitä aikavälillä 18-02 ja mä olen ihan pihalla, kun normaali rytmi meni taas ihan sekaisin. 


Tilanteisiin sopeutuu, mutta mulla se vie aina hetken aikaa :D Oikeastaan tuollainen ilta-/yötyö on lapsien kannalta ihan hyvä, sillä voidaan päivällä touhuta koko perheen kesken mitä ikinä halutaankaan. Toisaalta se on aika kova paikka mulle, sillä mä olen tottunut siihen, että illat on meidän omaa aikaa ja nukkumaan mennään yhdessä. Ei varmaan tarvii sanoa, kuka on tällä viikolla joka yö pyörinyt pari tuntia sängyssä ennen nukahtamista... Uuden työn myötä meidän yhteinen, kahdenkeskinen aika rajoittuu lasten päiväuniaikaan, joka on kestoltaan 30min - 1h. En mä silti valita, kyllähän me ehditään sitten viikonloppuisin tankkaamaan sitä läheisyyttä ja olemaan kahdestaan iltaisin :) 

Mulla ois huomenna aikamoinen pakkausurakka edessä, kun pitäisi yrittää pakata fiksusti ja pieneen tilaan kolmen ihmisten vaatteet ja muut tarpeelliset jutut reilun viikon reissulle, huh! Mehän lähdetään siis lapsien ja mun porukoiden kanssa perjantaina aamusta Ylläkselle päin, kivaa päästä viettämään ihan kunnollista hiihtolomaa! Mä stressaan vaan aika paljon automatkoja, sillä meidän ipanat eivät oo tottuneet reissaamaan ja pisimmillään autossa on jouduttu istumaan vain tunnin verran, Ylläkselle ajaa aika paljon pidempään. Me lähdetään tosiaan perjantaina ja hurautetaan Kemiin tuttavien luokse, josta jatketaan sitten lauantaina Ylläkselle. Säälikää ees vähän mua, kun joudun istumaan kahden turvaistuimen kanssa takapenkillä, tulee olemaan vähintääkin ahdasta :D Onneksi äitikin lupautui istumaan välillä takana. 



Asiasta toiseen, ootteko tehneet ikinä sipsejä itse? Instagramia seuraavat tietävätkin, että mä tein tänään sipsejä ja niistä tuli kyllä yllättävän hyviä! Ensimmäisen satsin siivut oli pikkuisen liian paksuja ja suolaa oli liian vähän, mutta toisella yrityksellä sujui jo huomattavasti paremmin. Toisella kerralla suolaa lipsahti kyllä sen verran, että reilulla kourallisella sipsejä sai kyllä taltutettua himon suolaisiin herkkuihin :D

Tänään tuli näköjään vähän tällainen sillisalaatti tästä postauksesta, mutta välillä tällaistakin! Tai no oikeastaan mulla venähti kotiaskareissa ja ruuanlaitossa sen verran aikaa, että kello on jo yli puolen yön, kun saan tämän julkaistua. Jos vain ehdin huomenna, yritän saada ajastettua ensi viikolle edes muutaman postauksen (jos vaikka niitä toivepostauksia vihdoinkin!), mutta jos en ehdi, niin ensi viikolla saattaa olla sitten aika hiljaista :) Yritän päästä päivittelemään jotain sieltäkin, vaikka en konetta ajatellutkaan ottaa mukaan. Pysykää kuitenkin linjoilla, mulla riittää varmasti paljon juttua loman jälkeen!


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!