6.2.2014

Rento viikonloppu

Kuten aiemmin mainitsinkin, me oltiin jälleen pitkästä aikaa mökillä viikonloppuna. Normaalisti me käydään suunnilleen joka toinen viikonloppu mökillä, mutta edellisestä kerrasta oli vierähtänyt jo useampi viikko, Miikalla vielä hieman meitä muita pidempään. Arkea jaksaa aivan eri tavalla, kun käy mökillä vähän hengähtämässä muutaman viikon välein, sillä siellä me kaikki osataan rentoutua ihan eri tavalla ja siellä on aina apua saatavilla. Mun äiti ulkoilee mielellään lasten kanssa ja touhuaa muutenkin, me saadaan siis höllätä hetkeksi ja katsoa vaikka telkkaria keskellä päivää, mikä ei kotona tulisi kuuloonkaan.

Eilen mainitsinkin, että ensi talveksi Islalle pitää ostaa varmaankin Stiga. Mökillä on mun ikivanha Stiga ja Isla tykkäsi hirmuisesti istua kyydissä, kun mummo veti ympäri pihamaata. Harmi, ettei mökillä tai sen lähettyvillä ole oikein mäkeä, josta voisi laskea, mutta hyvin näytti tasainen kyytikin likalle kelpaavan.



Kummatkin lapset ovat viettäneet paljon aikaa mun vanhempien kanssa ja mökillä ollaan käyty aina tosi ahkerasti. Mulle mökki on rakas paikka, olenhan käynyt siellä ensimmäisen kerran kolmen päivän ikäisenä ja siitä lähtien säännöllisesti, teiniksi asti lähes joka viikonloppu. Miikakin on mökkeillyt mun mukana yli neljä vuotta ja jos mä en itse ehdota, kysyy Miika usein, että milloin ollaan menossa mökille. Sen lisäksi, että se on mulle tosi rakas ja tärkeä paikka, on se sitä myös Miikalle ja lapsillekin. Islallekin kun puhuu mökistä, likka on samantien ovella odottamassa lähtöä :) 

Mä olen ravannut mökillä vauvasta asti melkein joka viikonloppu ja kesälomat on vietetty siellä kokonaan. Teininä olin kapinallinen, koska kaikki muutkin ja halusin viettää villiä nuoruutta kaupungissa kavereiden kanssa. Teininäkin kävin mökillä, mutten niin usein kun aiemmin. Viime vuosina olen alkanut jälleen arvostamaan omaa mökkiä aivan eri tavalla, kuin viisitoistavuotiaana. Arvostan sitä, että siellä voi hiihtää mitä mielenkiintoisimmissa asuyhdistelmissä tukka sekaisin ja meikittä - eikä kukaan katso arvostellen. 





1 kommentti:

  1. Meillä on samanlainen Stiga!:D Se jäi tän talon edelliseltä omistajalta tonne varastoon ja on Jäbällä nyt aika kovassa käytössä!:) Ei suostu edes harkitsemaan istuvansa tavalliseen pulkkaan :o
    Me asutaan niin landella, että täällä voi lähteä ulos ihan minkä tahansa näköisenä, koska todennäköisyys että törmäät toiseen ihmiseen on todella pieni!:D Mä kesäisin kyllä kaipaisin ihan mökillekkin. Lähinnä sen takia että olis oma ranta jolloin tääkin valas uskaltaisi mennä uimaan :D

    VastaaPoista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!