31.3.2014

Lempparityttöni mun ja muita juttuja viikonlopulta

Kuten jo muutamaan kertaan olenkin tainnut mainita, meillä oli viikonloppu vapaata lapsista, kun rakkaat pikkuriiviöt oli mun porukoiden kanssa mökkeilemässä. Miika oli perjantaina vielä yhteen asti yöllä töissä, joten mun ystävä Minna tuli istumaan meille iltaa ja jatkettiin sitten hetkeksi baariinkin, kunnes Miika otti meidät töistä päästyään kyytiin. Minna on mun pitkäaikaisin ystävä, sillä me ollaan tunnettu 2-vuotiaasta asti - ollaan pidetty yhtä siis melkein 20 vuotta. Oli ihanaa istua iltaa meillä, kuunnella hyvää musiikkia ja höpöttää kaikesta maan ja taivaan väliltä! Ystävien kanssa ei nykyään enää ehdi viettämään samalla tavalla aikaa, kuin ennen lapsia, mutta onneksi mun ystävät on pysyneet matkassa ja yhteyttä pidetään, vaikkei enää yhtä usein ehditäkään näkemään. Tyttöjen illat ilman lapsia on harvinaista luksusta ja ehkä hyvä niin, osaapahan sitten niitäkin arvostaa aivan eri tavalla! :) 


Lauantaina saatiin nukkua pitkään ja herätessä mä olin vähän pihalla, että paljonko kello on ja miks lapset ei huutele omassa huoneessaan. Kesti hetki muistaa, että eihän ne lapset ookaan täällä. Syötiin aamupalaa pitkän kaavan mukaan, jonka jälkeen alettiin siivoamaan ja siinäpä vasta olikin hommaa! Käytiin välissä vähän shoppailemassa ja Sinin luona kahvittelemassa, kunnes tultiin kotiin takaisin siivoamaan. Jatkettiin siivoamista johonkin kahteentoista asti, mutta oikeestaan sekin oli aika kivaa, kun sai tehdä rauhassa ja siivota vähän perusteellisemmin. Mä joskus naljailin mun siskolle siitä, että miks se siivoaa aina silloin, kun on lapsivapaata. Noh, nyt mä ymmärrän :D Totta kai muksujen ollessa kotona tulee pidettyä yllä sellaista perussiisteyttä, mutta lapsien ollessa hoidossa pääsee käymään läpi kaappeja ja kuuraamaan kodin lattiasta kattoon, aivan rauhassa. Enpä olisi muutama vuosi sitten uskonut sanovani siivoamisen olevan kivaa, minä kun en erityisemmin pidä siivoamisesta. Vaikka koti yleensä näyttääkin siistiltä, niin on ihanaa tietää, että joka paikka kiiltää puhtauttaan ja on saanut siivottua myös kaappeja, joiden sisältö ei osu koko ajan silmään. 



Mä etsin itselleni kissojen ja koirien kanssa kiilakorkotennareita, enkä löytänyt mistään mieluisia, vaikka kävin nettikauppojakin läpi. Sitten löysin sattumalta mieluisat Maxi-Makasiinista - ikinä ei voi tietää mistä tekee hyviä löytöjä! Niin ja munhan ei pitänyt koskaan hankkia kyseisiä kenkiä, koska ne oli niin rumat... ;)


Sunnuntaina jatkettiin siivoilua, kunnes mentiin käymään Miikan porukoilla. Sillä aikaa, kun Miika pesi auton, niin mä aloin hiomaan maalia pois muksujen keinuhirvestä, joka olisi tarkoitus maalata uudestaan. Saas nähdä miten pitkään mun projekti kestää, mutta lupaan kyllä blogin puolellakin esitellä keinuhirven, kunhan saan sen jossain vaiheessa hiottua loppuun ja maalattua :) Miikan porukoiden luota jatkettiinkin sitten suoraan mökille, jonne jäätiin vielä yhdeksi yöksi. Viikonloppu erossa vanhemmista taisi tehdä lapsillekin ihan hyvää (vanhemmista puhumattakaan) ja tiedän lasten olevan aina hyvässä hoidossa mummon ja papan luona :) 

Ihana, ihana viikonloppu takana ja nyt on akut ladattu taas normaalia arkea varten!


2 kommenttia:

  1. Nuo sun housut on mahtavat! Ja mukava viikonloppu sulla kyllä näytti olevan tai teillä Miikan kanssa (:

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi vahapintaiset housut on kyllä munkin mielestä aika kivat! Ja oli hurjan kiva viikonloppu, nyt jaksaa taas sitä normaalia arkea :)

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!