26.3.2014

Nopea aamu-, väli- ja iltapala!


Mä mainitsinkin jo aiemmin ohimennen uudesta härpäkkeestä, joka on saapunut meidän keittiöön ja nyt ajattelin kirjoittaa siitä vähän lisää! Kyseessä on C3 Mix&Go-blenderi ja vaikka mä vastustankin kaikkia ylimääräisiä kodinkoneita, jotka vie vaan tilaa pienessä keittiössä, niin oon tällä hetkellä aika rakastunut. Mä olen aina ollut huono syömään aamupalaa, mutta nyt ongelma on ratkaisu, kun voin meidän uudenkarhealla blenderillä pyöräyttää smoothien suoraan shakeriin. Mä oon aika huono syömään hedelmiä ja marjoja, en vaan koskaan muista ja silloin kun muistan, ei tee oikein mieli. Nyt oon joka aamu ja usein iltaisinkin heittänyt blenderiin sekoituksen maitoa, mehukeittoa, jugurttia, vattuja, mansikoita, mustikoita, kiiviä, banaania ja protskujauhetta. Vaihtelen sekoitusta aina vähän fiiliksen mukaan, niin eipähän kyllästy heti. Sniif, meidän pakkanen alkaa olemaan tyhjää täynnä marjojen osalta :( Ens kesänä pitää kyllä pakastaa niin paljon marjoja, kun vaan saan pakkaseen mahtumaan! 

Mä olen nyt hetken aikaa käyttänyt protskujauhetta (Whey-80) aina kotitreenien päälle ja maitoon tai veteen sekoitettuna se on kyllä niin kuran (ainiin, mansikkaahan se oli...) makuista, että koko litkun juominen tuottaa mulle vaikeuksia. Kun laittaa jauheen smoothien sekaan ja seassa on tarpeeksi makeita hedelmiä ja mehukeittoa, ei jauhe maistu oikeastaan yhtään!

Hinnalla tuo C3 Mix&Go ei ole pilattu, se köyhdytti lompakkoa kahdenkymmenenviiden euron edestä. Haukkuu hintansa takaisin mennen tullen, sillä sen avulla mäkin saan päivässä aimo annoksen marjoja ja hedelmiä. Toivottavasti edullinen hinta ei olisi tae huonosta laadusta ja blenderi kestäisi vielä hyvän tovin. Miika kävi tuon ostamassa Anttilasta ja myyjä siellä sanoi, että kyseinen blenderi on aikamoinen hitti tällä hetkellä. Edellisen erän olivat myyneet hetkessä loppuun ja seuraavasta erästä Miika vei viimeisen, kysyntää siis tuntuu riittävän. 



Millaisella aamupalalla teidän aamu lähtee käyntiin? 
Sattuuko joku omistamaan kyseisen C3 Mix&Go:n?

P.S. Mukana tulee kaksi pulloa ja se on vähintäänkin kätevää, 
että voidaan Miikan kanssa tehdä kummallekin omat smoothiet samaan aikaan.



4 kommenttia:

  1. Laitatko marjat jäisinä tuohon blenderiin eli jaksaako murskata jäisetkin marjat ongelmitta? Meillä meni ekasta blenderistä (ihan perus obh nordican oma) moottori rikki aika äkkiä, kun laitoin marjat aina jäisinä smoothieen. Ostin kyllä toisen samanlaisen, kun jäi kannu ja ne muut osat käyttöön! Mutta oon tuollaista miettinyt, tulisi vähemmän tiskiä kun voi juoda samasta :P Oon ollut lapsen syntymän jälkeen laiska tekemään smoothieita sen tiskin takia :D ja saako osat pestä astianpesukoneessa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Marjat laitan jäisinä ja hyvin riittää teho niiden hienontamiseen. C3:lla voi murskata esimerkiksi jäisiä marjoja, mutta pähkinöitä, juustoa, lihaa, taikinaa, perunoita, mausteita tai keksejä sinne ei saa ohjekirjan mukaan laittaa, jottei terä tai pullo vahingoittuisi. Astianpesukoneessa osia ei saa pestä, sillä akryylimuovi vaurioittuu helposti sellaisessa käsittelyssä ja samasta syystä kai ei noita edellä mainittuja kovia aineksiakaan saa blenderissä pyörittää. Olen lukenut, että jotkut pesee astianpesukoneessa noita osia ja on kestänyt, mutta meillä ne on tiskattu aina käsin, kun ei kuitenkaan kovin montaa pestävää osaa ole :)

      Poista
  2. mul kesti toi max 1kk kunnes rupes savuu ja sano ittensä irti :S

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi voi, toivottavasti tämä olisi vähän pitkäikäisempi!

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!