1.3.2014

TOIVEPOSTAUS: 50 faktaa minusta, ainakin melkein

Vihdoinkin sain aikaiseksi toteuttaa niitä toivepostauksia... Ei jooko muistella miten pitkään siinä meni? Ensimmäinen toive oli viisikymmentä faktaa minusta ja vaikka kuinka yritän, ei ihan viittäkymmentä nyt kyllä irtoa millään. Parhaani yritin ja toivottavasti mukana on myös sellaista nippelitietoa, jota ette aikaisemmin tienneet ;)


1. Olen vasenkätinen, mutta heitän silti palloa oikealla kädellä ja neulominenkin sujuu oikeakätisesti paremmin. Kyllä mua joskus yritettiin opettaa neulomaan peilin kautta, koska kukaan ei osannut neuloa vasenkätisesti, totesin helpommaksi opetella neulomaan niin kuin oikeakätiset neuloo.

2. En osaa olla pitkävihainen, vaikka toisinaan haluaisinkin. Koskaan ei pitäisi mennä vihaisena nukkumaan, mutta jos nukahdan vihaisena, Miika on varsin tyytyväinen kun en aamulla muista enää mitään riidasta ja käyttäydyn aivan niin kuin normaalisti :D

3. En osaa olla yksin. Mä olen teini-iästä eteenpäin seurustellut melkein koko ajan ja varsinkin Miikan kanssa ollaan oltu koko ajan tekemisissä ja nähty, nyt yksin oleminen on ihan tuskaisen vaikeaa.

4. Laulan mielelläni, vaikka teenkin sen yleensä baarissa muutaman jälkeen. Kotona lauleskelen pitkin päivää, vaikken sitä itse huomaakaan ja vähän aikaa sitten mulle tuli aikamoinen kriisi siitä, että ääntä ei lähtenytkään flunssan takia. Vasta siinä vaiheessa huomasin, paljonko laulan normaalisti.

5. Mä olen aina halunnut lapset nuorena, olisin halunnut lapsia jo teininä. Onneksi olin kuitenkin jo 19-vuotias, kun Isla syntyi - parempi näin jälkikäteen ajateltuna.

6. Mä en osaa puhua huolista ja murheista edes ystäville, vaikka sekin tekisi välillä ehkä terää.

7. Vihaan kaalilaatikkoa, verilättyjä ja maksalaatikkoa. Yäk.

8. Olen marttyyri. Usein. Varsinkin riitatilanteissa :D

9. Mä olen aina tykännyt kaikista kauhuleffoista, mutta nykyään musta on tullut nössö ja nään painajaisia tosi herkästi. 

10. Olen ollut kihloissa kahdesti, naimisissa kerran.

11. Kotoa lähtiessä mun on pakko tarkistaa, että avaimet, puhelin ja huulirasva on mukana. Tarkistan samat asiat lukuisia kertoja.

12. Olen soittanut saksofonia ollessani ala-asteella, sen jälkeen soitin poikkihuilua jonkin aikaa. Nykyään en osaisi soittaa enää varmaan kumpaakaan, vaikka huilu onkin vielä jossain tallessa.

13. Vihaan ruuanlaittoa. Tai en vihaa, mutten pidä siitä. Teen ruokaa, koska on pakko ruokkia lapset :D

14. Olen perfektionisti henkeen ja vereen, pilkunviilaus on mun juttuni. Se ei ehkä ole aina niin hyvä juttu.

15. Aloitin bloggaamisen hetken mielijohteesta, nyt se on mulle henkireikä tämän hektisen lapsiarjen keskellä.

16. Olen perheen kuopus ja minulla on yksi isosisko, sekä kaksi isoveljeä. Vanhempi veljistäni on 39-vuotias.

17. Söin lapsena tulppaaneja, tukkimiehentäitä, kuulokkeiden johdot, kaukosäätimen kumiset nappulat, lahoja puunkuoria ja mersun peräkontin tiivisteet.

18. Olen iltavirkku henkeen ja vereen. Illalla saatan olla klo 18-20 ihan rättiväsynyt, mutta sen jälkeen virkistyn ja saatan helposti valvoa kahteen tai kolmeen. 

19. Tiskaan mieluummin, kuin laitan astiat pesukoneeseen.

20. Tykkään salmiakista henkeen ja vereen, kun taas Miika tykkää hedelmäkarkeista. Meidän ei siis tarvitse tapella karkkipussin sisällöstä.

21. Mä olen tosi kärsimätön ja mulla on aina kiire. Olipa kyse kauppareissusta, matkasta anoppilaan tai mökille, mulla on aina kiire. Mä olen tosi kärsimätön ja syyttävä sormeni osoittaa iskää, samasta puusta on meidät veistetty :D 

22. Vihaan urheilua, kaikissa muodoissa, ainakin melkein. Mä liikuin teininä ihan hulluna ja sitten iski kyllästyminen, josta en ole eroon päässyt vieläkään. Huonot polvet ei ainakaan auta asiaa.

23. Mä tarvitsen läheisyyttä paljon. Tosi paljon. 

24. Pesen naaman käsisaippualla ja rasvaan normaalilla vartalovoiteella. Laiska mikä laiska, mä en ole ikinä jaksanut panostaa ihonhoitoon, vaikka olisi ehkä pitänyt.

25. Haluaisin olla pitkä, mutta pituutta mulle ei ole suotu kuin 159,8cm.


Oliko joukossa faktoja, joita ette olisi minusta ehkä uskoneet? 



6 kommenttia:

  1. 10. Olen ollut kihloissa kahdesti, naimisissa kerran.

    miten oot kerenny naimisiin ja eroamaankin? kerro kaikki ;D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ensimmäiset oli teinikihlat, toisen kerran menin Miikan kanssa kihloihin ja nyt ollaan naimisissa.

      Poista
  2. Hei voisitko kirjoittaa mielipidepostauksia joistain aiheista? Esimerkiksi, mitä mieltä olet pettämisestä tai samaa sukupuolta olevien avioliitoista?:-) olisi kiva lukea semmoistakin tekstiä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulle blogi on paikka, jonne kirjoittelen päivittäisiä kuulumisia ja yritän pitää blogin ilmapiirin positiivisena. Mielipidepostaukset, varsinkin tuollaisista aiheista aiheuttavat mielipiteitä niin suuntaan kuin toiseenkin ja pyrin välttämään sitä, että blogin kommenttiboksista tulee taistelutanner. Siispä ainakaan lähiaikoina ei ole tiedossa mielipidepostauksia noista aiheista, mutta ehkä jossain vaiheessa :)

      Poista
  3. Mietin kohtaa 19. Tykkäätkö sie tiskata vai koetko että astiat on vaikea koneeseen laittaa? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en oikeestaan tykkää tiskaamisesta, mutta mieluummin tiskaan kun mietin, että onkohan muksuille koko päiväksi astioita ja pulloja tarpeeks, jotta riittävät siihen asti, että koneen saa pyöräytettyä :P

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!