20.3.2014

Tuliaisia ulkomailta

Sillä aikaa, kun me nautittiin korkeista lumikinoksista Ylläksellä, niin Miikan porukat oli lomailemassa Kanarian lämmössä. Kivaa, että edes jotkut käyvät ulkomailla, niin me saadaan sitten tietty tuliaisia! ;) No tuliaisia ei kyllä pyydetty lainkaan, mutta sellaisia saatiin ja mieluisia kyllä olivat. 

Toppaliivit Zarasta.

Muksut saivat toppaliivit kokoa 98cm, Islalle punainen ja Milolle sininen. Islalle liivi menee varmaan ainakin syksyllä ja mahdollisesti seuraavana keväänä, tänä keväänä taitaa olla vielä hieman suuri. Milolle toppaliivi menee sitten viimeistään vuoden päästä keväällä, ainakin niin luulisin, koska kasvutahti tuntuu olevan aika paljon rivakampi, kuin siskollaan. Me saatiin Miikan kanssa kaksi suklaalevyä (toinen meni jo...) ja pullo punaviiniä, joka ajateltiin säästää reilun viikon päähän, kun meillä koittaa pitkästä aikaa lapsvapaa viikonloppu. Mä odotan niiiiin paljon lapsvapaata, sillä vaikka mun rakkaat riiviöt onkin ihania, niin odotan oikein innolla, että pääsen vähän hölläämään, kuuraamaan kämpän lattiasta kattoon ja istumaan ystävien kanssa iltaa. Nykyään, kun on lapsissa kiinni koko ajan ja vapaata on aika harvakseltaan, osaa kyllä arvostaa tosissaan niitä vapaahetkiä. Miikallakin piti olla alunperin silloin lauantaina töitä, mutta sai onneksi vaihdettua oman vuoron pois, jottei lauantaista tarvitse kuluttaa kahdeksaa tuntia työntekoon.



Mä vaihtelin tänään keittiössä vähän tavaroiden paikkoja ja raivasin tilaa, sillä tilattiin Dolce Gusto-kapselikeitin ja sillekin täytyi joku paikka etsiä. Leivänpaahdin pääsi kaappiin säilöön, sitä kun tulee nykyään käytettyä aika vähän, kun leivän syönti on jäänyt melkein kokonaan pois. Mä voisin oikeasti elää leivällä, sillä rakastan sitä niin paljon, mutta olen yrittänyt lopettaa sen syönnin melkein kokonaan samalla, kun oon fiksannut aterioiden sisältöä paremmaksi omalta kohdaltani. Ja hei, oon ollu jo neljä päivää ilman herkkuja ja se on mulle huikee saavutus, koska mä oon aikamoinen sokerihiiri. Hyvä mä! Mun äiti epäili, että kapselikeitin ei kyllä mahdu mihinkään, mutta niin vain sitä tilaa jostain järjestyi ja nyt mahtuis vaikka kaks vierekkäin :D

Näköjään eksyttiin taas vähän aiheesta, mutta ei se mitään, sehän on aika normaalia! Onkos teillä kokemuksia kapselikeittimistä? Oletteko tykänneet? Niin ja mitäs mieltä olette vaatteista? :)


4 kommenttia:

  1. Hih, Islalla ja meidän tyypillä on se 5vko ikäeroa ja meillä käytetään nyt 98cm vaatteita ;) Meillä on ikäisekseen (neuvolan mukaan) pitkä ja siro poika joka kasvaa ihan kauheeta vauhtia... Vaikka ostin 98cm vk-puvun nyt niin veikkaan että ens syksynä se ei sitten enää meekkään!:o

    VastaaPoista
  2. Oho, teillä on kyllä pitkä poika! Isla on suunnilleen 83cm, ei oo ainakaan pituudella pilattu :D

    VastaaPoista
  3. Noh, isänsä on 203cm pitkä että sieltä on tainnut tulla nuo geenit!;) Itse suurella 158cm en voi kunniaa ottaa :D
    1,5v neuvolassa tyyppi oli 89,9cm pitkä :D
    Veikkaan että jos meille tulisi tyttö niin se sitten olisikin pieni ja pullea!:D Poika kun on painokäyrilläkin huidellu ihan omia lukemiaan kun paino laahaa pituuden perässä.. :S Onneks ite tiedän että tuo kyllä syö (meidät vielä perikatoon!!) niin en jaksa niitten motkotuksista stressata :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ohhoh, taitaa teidän pojasta tulla aika pitkä! Miika on 174cm ja mä hikisesti 160cm, joten ei taida meidän lapsista kovin pitkiä tulla :D Onneks meille ei oo ikinä marmatettu liian vähäisistä syömisistä, Islakin kun on aina kulkenut siellä +10-käyrillä :D

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!