16.4.2014

Kun tumpelo askartelee


Olen joskus saattanut mainita, että mulla on peukalo keskellä kämmentä, mitä askarteluun tulee. Askartelun suhteen peukalo on yhtä keskellä kämmentä, kuin kukkien hoitamisessa, leipomisessa ja käsitöistä nyt ei tarvitse edes mainita. Askartelu on kyllä ihan kivaa, kunhan homma on tarpeeksi helppo ja joku muu saisi mieluiten siivota ne jäljet. Sama ongelma kuin leipomisessa, sotkua tulee ihan liikaa. 

Toissapäivänä mä halusin kuitenkin ylittää itseni, sillä eilen oli ihanan Sinin synttärit ja ostettu kortti tuntui vähän kliseiseltä. Vaikka askartelu ei olekaan lähellä sydäntä, niin multa löytyy silti kasa erilaisia kartonkeja ja muita tarvikkeita, sillä niitä on tullut joskus hamstrattua ajatuksella "sitten kun mä innostun askartelemaan". Tuota päivää ei oo vielä tullut, mutta onpahan ne tarvikkeet ainakin valmiina oottelemassa!





Olisin halunnut kortin väriksi räikeän pinkin, mutta koska tiesin Sinin rakastavan keltaista, tein kompromissin itseni kanssa ja ajattelin synttärisankarin mieltymyksiä. Värin valittuani sain heti idean yksinkertaisesta kortista, mutta toteutus ei ollutkaan sitten aivan niin yksinkertainen. Yksi syy, miksi en tykkää askarrella on myös se, että oon aivan liian pikkutarkka ja en edes viiti sanoa, että paljonko tuhlasin tuohon korttiin aikaa. Perhosen piirsin ensin paperille, korjailin sitä tuhanteen kertaan ja sitten leikkasin. Sen jälkeen piirsin paperia apuna käyttäen perhosen kartongille ja taas leikkasin ärräpäitä päästellen. Ei tullut nimittäin mieleen, että tollainen pikkutarkka leikkaaminen ei oo maailman helpoin homma isoilla Fiskarsin saksilla. Noh, kyllähän siitä perhosen näkönen tuli, vaikkakin aikaa kului ihan tuhottomasti. 

Lopputulokseen oon tyytyväinen ja varsinkin, kun aattelee etten oo tehnyt kortteja ties miten pitkään aikaan. Milon ristiäisiin tein kutsut, mutta korttipohjat oli valmiita ja liimailin niihin vaan tarroja, joten sitä ei ehkä lasketa :D Nyt mä jätän taas kartongit hetkeksi rauhaan ja hautaan askartelutarvikkeet kaapin perukoille!

Löytyykö joukosta askarteluihmisiä? Nauttiiko joku siitä oikeasti? :D



10 kommenttia:

  1. ihana! hmm pitääpä ehkä vähän matkia ideaa kun seuraavan kerran pitää antaa jollekkin kortti.. :D paljon kivempi ku kaupasta ostetut tosin katsotaan mikä on lopputulos.. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos minäkin osasin, niin kuka vaan osaa! Kokeile ihmeessä, kortti valmistuu nopeasti jos et oo ihan niin pikkutarkka, kun minä ;)

      Poista
  2. Voi kuule samaa mietin minäkin! Mikä niitä koto-naisia vaivaa!? Olisihan se ihana, kun vaan osaisi ja jaksaisi, mutta itse maksan mieluiten sen pari euroa enemmän esim. pääsiäiskoristeista :P

    Ei oo mua varten tollanen nypertely, mutta salaa olen kateellinen aina kun joku luo jotain ihanaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en varsinaisesti nauti tuollaisesta näpertelystä, mutta onhan se kivaa aina joskus! Ei tarvii olla mikään ammattilainen, että saa kortin aikaiseksi ja onhan ne itse tehdyt aina kivempia :)

      Poista
  3. Käsityöt eivät luonnistu,mutta leipominen ja askartelu kyllä!:) En oo vissiin ikinä antanut kaupan korttia kenellekkään :D Nytkin lupauduin tekemään kälyn yo-juhliin kutsut ja piparit ;D
    Tosi nätin kortin oot tehnyt :) Leipominen ja askartelu on mulle rentoutumista, samoin kun lenkkeily tai kuntosali. Jos ottaa oikeen pannuun niin eikun tekemään jotain todella monimutkaista kakkua niin kerkee unohtaa jo mikä ärsytti :D
    Useimmiten mä teen melko suurpiirteisiä askarteluja että mikään ihan pienen piipertäminen ei ole mua varten. Tai jos tarvii leikata 50 eri osaa kartongista ja liimata ne tarkalleen jonkun ohjeen mukaan... nou nou! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sä olet kyllä aivan liian ahkera! Jos mua ärsyttäis ja alkaisin väsäämään monimutkaista kakkua, niin se lentäis varmaan seinään :D Mut ihanaa, että jotkut viitsii ja osaa!

      Poista
    2. No mä osaan ehkä leipoa ja askarella, mutta en saa pidettyä tätä kämppää siistinä yhtä päivää kauempaa! Mä on sitten taas siinä suhteessa vissiin laiska tai sitten meidän talon miehet sotkee liikaa!:o

      Poista
    3. Mustakin kodin siistinä pitäminen tuntuu toisinaan ylivoimaiselta, mutta useimmiten meillä on aika siistiä, koska sotku ahdistaa mua :D Ennen lapsia kämppä saattoi olla toisinaan aika hurjassakin kunnossa, mutta lasten myötä kodin siisteydestä on oppinut pitämään eri tavalla huolta, sillä kaikki pikkuroskatkin löytävät aika nopeasti tiensä ipanoiden suuhun.

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!