27.4.2014

Kuvafiilistelyä: Ihana, ihana raskausmaha

Tällä kertaa päästään fiilistelemään (tai ainakin mä fiilistelen) kuvia raskausmahasta, onhan ne nyt vaan niin ihania! Noita kuvia katsellessa mulle tulee vähän ikävä mahaa ja pientä asukkia sen sisällä, mutta toisaalta mulla ei ole lainkaan ikävä niitä liitoskipuja, supistuksia ja närästystä. Ja on ihan kivaa saada sidottua kengännauhat itse. Aloin kirjoittamaan blogia Islan raskauden loppuvaiheessa ja valitettavasti sitä ennen ei tullut otettua mahasta hirveästi kuvia, mutta onneksi on edes jokunen kuva muistona! 

Vasemmalla puolella olevat kuvat on Milon odotusajalta ja oikealla olevat sitten loogisesti Islan odotusajalta. 









Vasemmalla puolella oleva kuva on otettu samana päivänä, kun Milo syntyi. 
Yön aikana ei hirveästi tullut nukuttua supistusten takia ja sen kyllä huomaa. 
Oikealla puolella oleva kuva on otettu paria päivää ennen Islan syntymää.


Ilokaasu, se on muuten hauska aine! :D

Mulla iskee ehkä ihan pikkuisen vauvakuume, kun katselen näitä kuvia tai oikeastaan mulla on ikävä tuota mahaa. Mä tyydyn kuitenkin vaan fiilistelemään näitä kuvia, sillä ainakin tässä vaiheessa kaksi lasta tuntuu sopivalta määrältä meille, näin on hyvä :)

Olenko ainoa, jolla on ikävä raskausmahaa?


12 kommenttia:

  1. Meidän esikoinen syntyi vajaa kolme kuukautta sitten ja miulla on jo nyt ikävä masua, eli ei, et oo ainoa :D

    VastaaPoista
  2. Joo masu ois kiva, mutta ei sitä tunnetta ku hikoili kun pieni porsas pelkän 100 metrin kävelyn jälkeen jo:D Eikä alkurauskauden oksenteluja ja jäätävää nukkumisen tarvetta:D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en onneksi kärsinyt missään vaiheessa kovinkaan hirveästä pahoinvoinnista, paitsi hampaiden harjaaminen sai aina kakomaan ja kerran taisin oksentaa lavuaariin :D Mulla oli myös en verran hyvä tuuri kummassakin raskaudessa, että kunnolliset helteet alkoivat vasta sitten, kun olin päässyt jo pallomahasta eroon - onneksi!

      Poista
  3. Raskaana ollessa vannoin etten varmasti jää kaipaamaan sitä mahaa, mutta jälkeenpäin aatellessa oli se vaa ihana.. tosin kyllä ne närästykset yms oli aika hirveitä..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se aika kultaa muistot ja vaikka raskaana ollessa on tosi tuskainen, ei se jälkeenpäin tunnu enää niin kamalalta :D

      Poista
  4. Et oo, mullakin on isoja jo lapset ja TÄMÄN TÄSTÄ muistelen, kui ihana se vauvamaha oli :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä, etten oo ainoa! Ihanaa, kun raskausmahan kanssa voi pitää niin tiukkoja paitoja, kuin haluaa, eikä kukaan huomaa jos muutama kilo on tullut vyötärölle ylimääräisen herkuttelun seurauksena ;)

      Poista
  5. Mä oon varmaan joku luonnonoikku, kun ei ole yhtään ikävää mahaa eikä raskaana olemista ylipäätään! Mulla oli jotenkin kamala raskausaika niin henkisesti kuin fyysisesti niin veikkaan että se johtuu ihan vaan siitä. Ensinnäkin oksensin ensimmäiset 16viikkoa koko ajan, söin pelkkää mansikkaviilistä ja mehujäätä. Sitten alkoi liitoskivut, selkäkivut ja närästys jonka jälkeen pottiin lisättiin vielä öisin vaivaavat jäätävät lonkkakivut. Kun raskaus meni vielä sen 17päivää yli niin johan on soppa valmis. Plus että raskausaikana mun äidillä todettiin syöpä josta hän kyllä selvisi leikkauksella, mutta se oli aika rankka homma siinä kyseisessä tilassa käsitellä. Mun mielestä ainoa positiivinen asia koko raskaana olemisessa oli se,että sai hyvällä omallatunnolla nukkua vaikka vuorokaudet ympäri ja kaikista paras tietysti se vauveli <3

    Poika on siis 1v8kk ja minkään valtakunnan vauvakuumetta ei ole näkynyt tällä Äidillä. Mies kyllä kovasti haluaisi jo toisen mutten uskalla edes ajatella lähtemistä siihen rumbaan ton villin tyypin kanssa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et sä luonnonoikku oo, mutta hankala raskaus varmasti saa miettimään tarkkaan, että jaksaako ja haluaako siihen rumbaan enää uudelleen lähteä. No, ehkä säkin vielä jossain vaiheessa haluat toisen lapsen, kunhan teidän vilivilperi vähän rauhoittuu (jos rauhoittuu) ;)

      Poista
    2. Mä kyllä vahvasti uskon, että kyllä meille lisää lapsia vielä tulee :) Vaikka olikin kamalaa, oli siellä sitten niitä ihania hetkiäkin! Ja kyllä mä siihen rumbaan uskallan lähteä uudestaankin, mutta en vielä. :D
      Siksi saatkin ihan täydet pisteet, kun jaksat kahden pienen kanssa :) Mä veikkaan että uskallan miettiä toista siinä kohtaa kun riiiviö on lähemmäs 4v :D

      Poista
    3. Raskauden kanssa on vähän sama, kuin lapsien kanssa ylipäätään; on kamalia hetkiä (joskus paljonkin), mutta silti ne hyvät hetket jää päällimmäisenä mieleen :) Keräilet hetken voimia ja valmistelet ittees henkisesti, niin jaksat lisää vilivilpereitä ;)

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!