14.4.2014

Liian ihania lastenvaatteita osa 2

Kuten muutama päivä takaperin lupailinkin, nyt olisi vuorossa toinen setti uusia lastenvaatteita. Edellisessä postauksessa suurin osa vaatteista oli Milolle, joten korjataanpas tilanne ja esitellään vaatteita, jotka on pääosin Islalle. Jos viimeksi kaikki oli Lindexiltä, niin nyt melkein kaikki onkin sitten H&M:ltä :D Mä suosin paljon näiden isojen ketjujen vaatteita, sillä ainakin meidän käytössä ne on kestäneet ihan hyvin ja hinnat on varsin lompakkoystävällisiä. Mä myönnän nipistäväni omista menoista, jotta voin ostaa lapsille vaatteita, mutta niin paljoa ei ole vara nipistää, että voisin ostaa koko ajan kalliita merkkivaatteita. Ja miksi tarvitsisikaan, jos tykkään KappAhlin, H&M:n ja Lindexin vaatteista? Mä en oikeasti ymmärrä sitä älytöntä merkkihypetystä, joka tuntuu tulevan esille aika monessa blogissa. Toisaalta, mulle on aivan sama mitä muut ostaa, se ei vaikuta juurikaan mun omiin ostopäätöksiin :)


Syötävän suloiset kumpparit löytyi Skopunktenista ja oli muuten ensimmäinen kerta, kun sieltä jotain ostin. Oltiin Islan kanssa kahdestaan shoppailemassa ja kysyin, että olisiko nää kivat. Likka katsoi hetken kumppareita ja pyöritti sitten päätään kieltävästi. Ostin ne kuitenkin ja illalla Isla ei halunnut ottaa niitä millään jalasta, taisi siis olla mieluisat! Mekko on mun mielestä superihana ja se taisi kustantaa vajaan viisi euroa, ihan normaalihintaisena siis. Noita oli aika monessa kuosissa ja mun on ehkä pakko käydä ostamassa toinenkin, sillä tollainen on aika ihanteellinen kuumille kesäkeleille, niitä odotellessa ;)


Paidan sävy taittaa kuvassa violettiin huonon valaistuksen takia, mutta on kuitenkin tummansininen. Mun mielestä kaunis peruspaita, onpahan vähän vaihtelua niihin yksivärisiin, pilkullisiin ja raidallisiin trikoopaitoihin, joita Islaltakin löytyy vino pino (aivan niin kuin multakin...). Housut on H&M:n lasten urheilupuolelta, ovat siis teknistä materiaalia. Nuokin caprit ostin kesää silmällä pitäen, kesä tule jo!


Ihana, ihana mekko - tarvitseeko muuta sanoa? No oikeastaan mä en ole vielä edes sovittanut sitä Islalle, mutta ainakin tuossa roikkuessaan se näyttää mun mielestä tosi kivalta! Olen viime aikoina vasta hoksannut, että ostan lapsille tosi paljon tummansinisiä vaatteita ja mun mielestä se sopii älyttömän hyvin molemmille, ehkäpä tämäkin mekko vetosi muhun tummansinisillä raidoillaan. Paita on mun mielestä tosi nätti ja pitsinen yläosa tekee muuten niin tavallisesta paidasta hieman erikoisen.


Kengät löytyi alennuksesta, viimeinen pari oli just sopivan kokoinen Islalle. Näillä kehtaa rymytä ulkona ja oikeastaan sitä varten ne on ostettukin, eipähän tarvitse hienompia kenkiä liata. Joidenkin mielestä nää on varmasti överit, mutta mun mielestä tän malliset tennarit sopii Islalle tosi hyvin ja kuosikin on aika kiva!


Tunika löytyi myös alennuksesta ja kustansi seitsemän euroa, ei siis kallis. Kooltaan tämä on 98/104cm, ellen ihan väärin muista ja hihat on vielä jonkun verran reilut. Käyttöön se on kuitenkin jo päässyt, ainahan niitä hihoja voi kääriä ja Isla tykkää itsekin tästä tosi paljon!


Viimeisenä esittelyyn pääsee H&M:n "isojen poikien" (92cm-->) puolelta ostettu fleecetakki, joka maksoi muistaakseni seitsemän euroa. Vaikka onkin kooltaan 92cm, niin on ehkä vähän nafti, koska menee Milolle jo nyt ja oikeastaan vain hihat on vähän reilut. Mun mielestä tää on ehkä vähän pienempi, kuin ysikakkonen ja malliltaan aika kapea. On vähän paksumpaa fleeceä, eikä sellaista niin kuin ne H&M:n normaalit fleecetakit. 

Nyt on vihdoinkin esitelty kaikki ostokset, jotka eivät ole syystä tai toisesta päätyneet blogiin. Itse asiassa mä luulin jo postanneeni nämä ja jouduin useamman kerran selaamaan muutaman viikon takaisia postauksia, että enkö tosiaan ole esitellyt näitä. Mun muisti on nykyään tosi kehno ja joudun laittamaan melkein kaikesta muistutuksia, jotten unohtelisi asioita. Vetoan siihen, että joudun muistamaan nykyään neljän ihmisen asiat, kun joskus jouduin huolehtimaan vain omista asioistani. Äitiys syövyttää viimeisetkin muistisolut?

Mitäpäs mieltä olitte vaatteista? :)


10 kommenttia:

  1. Ihania vaatteita ovat, kaikki!

    Etkö sä enään tee niitä insta postauksia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eilisen Instaweek jäi väliin, kun ystävä tuli käymään ja jäätiin juoruamaan useammaksi tunniksi. Istaweek on muutenkin vähän katkolla, sillä kaipaan jotain uudistusta :)

      Poista
  2. Ihania, noi tennarit on niin makeet!!!! :) Mä tilailin pojalle kahdet uudet lenkkarit kun toi vauhti on niin kova niin täytyy olla kunnon lenkkarit :) Niille kyllä tuli hintaa vähän ehkä liikaa, mutta tällä kertaa katoin kyllä merkkiä ja laatua enemmän.
    Ja toi kauluspaita, ihan mieletön!:) Tosi ihania vaatteita oot taas löytänyt!
    Meillä on pojalla ainakin suurin osa vaatteista H&M:stä, Lindexiltä tai Kappahlista :) Ulkovaatteet on Reiman tosin. Onkohan pojalla 3 POP:in paitaa ja sitten on jotain lahjaksi saatuja Tommy Hilfigerin tai Hugo Bossin paitoja ;D
    Mä oon kanssa kyllästynyt siihen merkkihypetykseen mitä suurimmassa osassa blogeissa alkaa olemaan... Kun kuitenkin tässä vielä yritetään päästä äitiysloman jälkeisestä talouslamasta ylöspäin niin ei aina jaksais kattoa vaatteita jonka merkin t-paita maksaa 40€.
    Ite kans nipistän omista menoistani jos poitsu tarvii jotain. Useimmiten lapsilisä menee uusiin vaatteisiin tai varusteisiin, mutta tän kuun lapsilisä menee leluihin! Poika saa itse lähteä Prismasta valitsemaan ULKOlelut!:) Veikkaan että aika monta rekkaa ja traktoria lähtee mukaan :P

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi tennarit on kyllä niin ihanan överit! Itelleni en ehkä laittais jalkaan, mut Islalle ne passaa :) Musta tuntuu, että moni ostaa merkkivaatteita, koska kaikilla muillakin on ja sitä en vaan pysty ymmärtämään, sillä mä ainakin ostan sellaisia mitkä miellyttää omaa silmää :)

      Poista
  3. Mä voisin itelleni ottaa tuon raitamekon ;) Aivan ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä aika kiva, omaankin vaatekaappiin sen voisin kelpuuttaa!

      Poista
  4. Ihania vaatteita! Varsinki minun silmään iski heti tuo tyttöjen ruutupaita, ihan ku ei muuten kevätinnostuksen ansiosta lompakko kaiu tyhjyyttä nii nyt pitää vielä lähteä vaateostoksille eli kiitti vaan! :D

    VastaaPoista
  5. Minkä kokoinen Isla on kun 98cm menee? Onko mulla lukijana mennyt joku kasvuspurtti ohi, oon ollu siinä uskossa että Isla on aika pikkuinen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä tiedä, että minkä kokoinen Isla on, mutta 92-senttiset vaatteet on meillä nyt aika passeleita ja kuten sanoin, tunikakin menee ihan hyvin hihoja vähän kääntämällä :)

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!