1.4.2014

Siivotaan = vaihdetaan järjestystä

Miika ei oikein tykkää meidän yhteisistä siivouspäivistä, eikä se johdu siitä siivoamisesta. Yleensä aina siinä käy niin, että kun haluan siivota kunnolla, vaihtuu samalla myös järjestys jossain päin kotia :D Mä oon aina ollut sellainen, oonko ainoa? Tuntuu vaan siltä, että kun koti siivotaan muutenkin perin pohjin huonekaluja siirrellen, jotta kaikki pölypallot saataisiin häädettyä, niin samahan se on sitten piristää vähän omaa mieltä uudella ja toivon mukaan paremmalla järjestyksellä. Näin mä ainakin yritän asian itselleni perustella, mutta huonekalujen edes takaisin raahaaminen ei ole edelleenkään Miikan lempipuuhaa. Mä tosin olin aika näppärä ja siirtelin lähes kaiken itse samalla, kun mallasin ja mietin parasta järjestystä. Meidän olkkari on aika pieni ja koska ehjiä seiniä on tasan tarkkaan yksi kappale, ei järjestystä noin vain vaihdetakaan. Näillä kalusteilla on oikeastaan vain kaksi toimivaa järjestystä ja ne on kumpikin nyt käytetty, mitäköhän keksin seuraavaksi? :D 



Mä ajattelin, että edellinen järjestys olisi se kaikista järkevin, mutta nyt kun huonekalut on siirrelty uusiin paikkoihin ja silmä on alkanut tottumaan, tykkään olkkarista muutoksen jälkeen paljon enemmän! Telkkaritason ja sohvan väliin jää huomattavasti entistä enemmän tilaa ja se saa pienenkin olohuoneen näyttämään heti vähän isommalta. Telkkaritaso näyttää aika tyhjältä, mutta valokuvakehyksetkin piti ottaa sieltä pois, kun Milo alkoi repimään niistä tukia irti. Oikeastaan noi kynttilänjalatkin on vähän liikaa, ne kun lentelee päivittäin alas tasolta meidän täystuhojen ansiosta :D



Ainoa ehjä seinä näyttää nyt entistäkin tyhjemmältä, kun siellä ei ole enää telkkaria, joten mun pitää kyllä keksiä siihen äkkiä jotain. Oon yrittänyt etsiä oikean kokoisia, oikean värisiä, kohtuullisen hintaisia ja vieläpä kivan näköisiä sisustustarroja, onkohan mun vaatimukset liian kovat? Joitakin kivoja vaihtoehtoja oon kyllä löytänyt, mutten ole vielä osannut päättää sopivaa, johon ei ihan heti kyllästyisi.


Pupun häkkiäkin tuli siirreltyä paikasta toiseen ja lopulta totesin, ettei se voi olla missään muualla kuin olohuoneessa. Muksujen huoneeseen häkkiä ei uskalla laittaa, sillä mä olen aivan varma, että joku kaunis aamu Isla saisi luukun auki ja pupu + lapset ei oo hyvä yhdistelmä ilman valvontaa. Makuuhuoneeseenkaan häkkiä ei voinut sijoittaa Miikan astman takia, joten olkoonsa tuossa kesään asti. Heti, kun kelit alkaa lämpenemään, niin pupun pystyy laittamaan häkkeineen päivineen parvekkeelle :)

Mitäs mieltä olette olkkarin uudesta järjestyksestä, onko nyt parempi? Niin ja jos tulee mieleen nettikauppoja, joista löytyisi kivoja sisustustarroja, niin linkittäkää ihmeessä!


2 kommenttia:

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!