9.5.2014

Äiti & tytär


 Nää kuvat on todellakin sitä arkirealityä; ei poseeraamista, 
likainen tukka ponnarilla ja virttyneimmät vaatteet päällä ;)

Kuvakansioita selaillessani totesin, että musta on ihan tosi vähän kuvia lapsien kanssa, minä kun viihdyn paljon paremmin siellä kameran takana. Miikasta ja muksuista on kuvia vaikka kuinka paljon, tosin niitäkin tulee otettua vain yleensä silloin, kun ulkoillaan yhdessä. Kotona on niin vaikeaa saada kaikkia samaan kuvaan, saatika sitten koko perhettä. Kyllähän mulla se jalustakin olisi, mutta sitä ei tule ikinä kaivettua esille ja nuo kaksi vilivilperttiä ei malta olla edes sen aikaa paikoillaan, jotta saataisiin yksikin onnistunut kuva.

Me käytiin tällä viikolla tutustumassa uuteen leikkipuistoon tai siis meille uuteen, kyllähän se puisto on tuolla paikalla ollut vuosikaudet. Samalla kun mä riehuin Islan kanssa liukumäessä ja muualla, Miika antoi kameran laulaa ja kerrankin saatiin kuvia myös minusta ja Islasta. Voisihan niitä kuvia toki useamminkin ottaa, mutta eipä se tule koskaan mieleen ja kamera on yleensä mun kädenjatke, Miikalle kuvaaminen ei ole yhtä tärkeää kuin minulle. Muutamissa blogeissa on toteutettu kuvahaastetta, joissa otetaan yhteiskuvia lapsen kanssa vuoden jokaisena viikkona. Olisihan sitä itsekin voinut siihen lähteä mukaan, mutta toisaalta, ei niitä kuvia olisi kuitenkaan muistettu ottaa. Ehkä mä otan tavoitteeksi sen, että edes muutaman kerran kuukaudessa saataisiin parit yhteiskuvat lapsien kanssa, vaikka sitten niissä virttyneissä kotiverkkareissa, meikittömänä ja tukka sekaisin. Sitähän tämä kuitenkin on aika suurelta osin, en mä ainakaan ole joka päivä ykköset päällä ja meikit naamassa, toisinaan saatan hiippailla yökkärissä pitkälle iltapäivään. 



Viihdyttekö te paremmin kameran edessä vai takana? Löytyykö tietokoneen uumenista sadoittain tai tuhansittain kuvia lapsista, mutta vain muutama yhteiskuva äidistä lapsen/lapsien kanssa? 

Koska sunnuntaina on äitienpäivä, voisin yrittää näyttää ihmiseltä ja pyytää Miikaa ottamaan muutaman kuvan musta lapsien kanssa. Lieköhän minusta ja lapsista on otettu yhtään yhteiskuvaa? Sunnuntaina pienen haasteen tavoitteeseen tuo se, että lähden aamupäivällä oman äitini kanssa islanninhevosvaellukselle ja sen jälkeen tuskin olen enää kovinkaan kuvauskelpoinen. Noh, saas nähdä!


6 kommenttia:

  1. Oi ihania kuvia! Mielellään näitä kattoo kun äiti on lapsien kanssa samassa kuvassa. (:

    Isla on ihan äitinsä näköinen, kun noita kuvia katsoo.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kivasta viestistä! Mä tykkään myös katsella kuvia lapsista vanhempien kanssa, mutta harmi kyllä, harvemmin tulee otettua kuvia itsestään lapsien kanssa :(

      Poista
  2. Mä oon harmittelu paljon et musta ja tyypistä ei oo kunnon kuvia :( Kaikkien muiden kanssa kyllä, mutta ei mun kanssa. Yleensä kun joku on yrittänyt ottaa kuvaa niin oon näyttäny niin seinästä revityltä ettei mitään. Ja sillon tyypin ekana 2-5kk en ois suostunut mistään hinnasta kameran eteen, koska näytin niin lihavalta ja muutenkin huh niitä silmäpusseja jne jne :D
    Tekosyitä riittää!;)
    Nyt jos huomenna kunnostautuisi ja pyytäisi kälyä ottamaan musta ja pojasta kuvia, sellasia kunnon kuvia. Ois sitten kiva laittaa kehyksiin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meillä kans löytyy muksuista hirveästi kuvia muiden kanssa, mutta minusta ja lapsista on tosi vähän kuvia. Mä kans viihdyn tosi vähän kameran edessä, usein kun on tosiaan ihan seinästä revityn näköinen :D

      Poista
    2. Eikä sitten otettu niitä kuvia tänäkään äitienpäivänä :( En viitsinyt itseäni 39 asteen kuumeessa kuvauttaa. Lapsen räkätauti tarttui sitten muhun ... No mielummin näinpäin kuin että Tyyppi olisi tässä kuumeessa. 2kk sitten kun oli siinä 40 asteen kuumeessa niin se riittäisi kyllä vähäksi aikaa...

      Poista
    3. Oi voi! Paranemisia sinne, kyllä te ne kuvat vielä ehditte ottaa :)

      Poista

Mukavaa, jos viitsit jättää jonkinlaisen kommentin, arvostan sitä suuresti!